طرح های اشتغالزا در اولویت اجرا قرار دارند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه آن تعداد از طرح هایی را که زمینه اشتغال قابل توجهی را فراهم کنند به شکل ویژه در اولویت اجرا و حمایت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که با حضور رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ترتیب یافت، با بیان اینکه برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری جدید و متناسب با شرایط کشور می باشد، افزود : 184 فقره برنامه در این ارتباط تعریف و عملیاتی شده است.

وی تشریح کرد: مشکل کنونی کشور بیکاری است اما با اجرای برنامه های ویژه، همراهی دولت و بخش خصوصی از طریق راه اندازی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بر این مشکل غلبه خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون شرایط برای عملی شدن این هدف فراهم است، گفت: در عین حال باید فضا و دیدگاه های حاکم بر فضای کسب و کار و سرمایه گذاری را اصلاح کنیم.

رحمانی، حمایت از بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: هر مدیری که از سرمایه گذاران حمایت نکرده و یا در اجرای طرح های اشتغالزا ایجاد مانع کند باید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی وضعیت مدیریتی مرتبط با صنعت و فضای کسب و کار در استان اردبیل را خوب توصیف و خاطر نشان کرد: برای رونق صنعت در این استان از هر کاری که امکان اجرای آن وجود دارد دریغ نخواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: دولت برای تامین ارز مورد نیاز بخش صنعت اقدام و دریافت کنندگان ارز را به سه گروه تقسیم کرده است.

محسن صالحی نیا افزود: علاوه بر تامین ارز بعضی کالاهای اساسی ازجمله داروهای ضروری، دولت تامین ارز صنعت و بخش تولید را نیز در اولویت بعدی قرار داده و تا آنجا که ممکن است ارز موردنیاز اینگونه واحدها را تامین خواهد کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی با بعضی محدودیت ها روبرو می باشد، ادامه داد: در چنین وضعیتی نیازها را براساس اولویت آنها در نظر گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در میزان پرداخت تسهیلات ازسوی صندوق توسعه ملی محدودیت و سقفی وجود ندارد بیان کرد: میزان درخواست استان اردبیل از این صندوق برای اجرای طرح های اشتغالزا پایین است و مدیران ذیرط باید زمینه دریافت تسهیلات اعتباری از این منبع را هرچه بیشتر فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

مشکل کنونی کشور بیکاری است

برچسب ها: سرمایه گذاری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.