نماینده مرکز پزشکی حج در قم خبر داد؛

واکسیناسیون زائران حج تمتع در قم آغاز شد

گل فشان گفت:مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر استان، به منظور تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت الله الحرام،آماده خدمت رسانی است.

واکسیناسیون زائران حج تمتع در قم آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛گل فشان،نماینده مرکز پزشکی حج در قم از آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع در قم خبر داد و گفت :مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر استان قم، به منظور تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت الله الحرام، آماده خدمت رسانی است.


وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام حج 97، براساس وظیفه‌ای که از سوی سازمان حج و زیارت در خصوص معاینه، ویزیت و واکسیناسیون زائران حج تمتع به مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر واگذار شده است، این مرکز به منظور احراز سلامت زائرین، آنها را مورد معاینه قرارمی‌دهد و در صورت تأیید وضعیت سلامت ایشان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

گل فشان عنوان کرد : این معاینات به‌منظور تأیید استطاعت جسمانی زائرین ، با حضور 7 نفر از پزشکان کاروان‌ها برای 2300 نفر از زائرین استان قم و همچنین روحانیون معینی که از سراسر کشور و از استان قم حضور پیدا کرده بودند، در مرحله‌ی اول انجام شد.

نماینده مرکز پزشکی حج در استان قم اظهار کرد: به دلیل توصیه‌های اکید سازمان بهداشت جهانی در خصوص بیماری مننژیت، هر ساله زائران حج تمتع قبل از اعزام، در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی  با اشاره به محل انجام واکسیناسیون حجاج گفت: برای رفاه حال زائران حج تمتع، تیم پزشکی جمعیت هلال احمر در جلساتی که در بعثه مقام معظم رهبری و یا در مساجد برای حجاج برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند و نسبت به ویزیت و واکسیناسیون آنها اقدام می‌نمایند.

نماینده مرکز پزشکی حج در قم خاطر نشان کرد: حجاجی که بنا به دلایلی نتوانستند در این جلسات شرکت کنند، می‌توانند چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 صبح به ساختمان جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی نبش کوچه 7 مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

واکسیناسیون زائران حج در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار