مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به امور ایثارگران و جانبازان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ظهر امروز در جلسه هماهنگی امور ایثارگران فارس اظهار کرد: همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند یک درصد از اعتبارات خود را صرف بهبود خدمت‌رسانی در حوزه‌های ایثارگران و جانبازان کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ دستگاه اعتبار فرهنگی دارند که مکلف هستند این تسهیلات را به این حوزه اختصاص دهند.

یاوند عباسی با بیان اینکه باید تبعیضاتی که در امور اداری میان خانواده‌ها و فرزندان شهید و ایثارگر وجود دارد برداشته شود، اضافه کرد: در حوزه کارآفرینی نیز بنیاد شهید باید فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در زمینه ارائه تسهیلات، مشکل پرداخت وام نداشته‌ایم، اما مشکل اصلی در این زمینه مشاوره است چرا که برخی از ایثارگران و جانبازان تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما با توجه به نداشتن مشاوره مناسب و سرمایه‌گذاری در کسب و کار‌های نامناسب موفق به ایجاد اشتغال و کسب درآمد نشده اند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگران نباید به دنبال شغل دولتی باشند، افزود: آن‌ها می‌توانند با ایجاد شغل و حضور در بخش خصوصی علاوه بر کسب درآمد به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کنند.

یاوند عباسی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند یک نفر یا یک واحد را به عنوان مسئول ایثارگران و جانبازان تعیین کنند تا شاهد افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به خانواده‌های ایثارگر و شهدا باشیم.

وی گفت: از جمله اهداف مسئول امور ایثارگران در حوزه‌های اول باید توجه به خانواده‌های شهید و جانباز، ایجاد نشاط معنوی، دیدار از خانواده‌های ایثارگر باشد.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ هیچ قانونی در حوزه ایثارگران وجود نداشته، افزود: از سال ۹۴ برای تدوین قوانین حمایت از رزمندگان راه‌اندازی شورای سند راهبردی رزمندگان در دست اقدام قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در شیراز

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار