وزیر آموزش و پرورش:

باشگاه دانش پژوهان جوان متناسب با نیازهای روز المپیادی ها تجهیز شود

بطحایی در پیامی بر حمایت از جوانان نخبه و تجهیز باشگاه دانش پژوهان مبتنی بر نیاز‌های روز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم پایان دوره المپیادهای علمی کشور با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و جمعی از برگزیدگان المپیادهای کشور عصر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم سالاریان معاون دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای حمایت از نخبگان دارد، بیان کرد: تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح باشگاه دانش پژوهان به کار می گیریم.

ایجاد بسترهای لازم برای المپیادهای علمی از وظایف آموزش و پرورش است

وی در ادامه برنامه در غیاب سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد، پیامی از سوی او قرائت کرد که به شرح زیر است:

باشگاه دانش پژوهان جوان باید با برگزاری برنامه ها در سطح ملی و منطقه ای توانمندی‌های ها را به نمایش بگذاریم و آن را به رخ بکشانیم افتخار آفرینی ۷۰۰ دانش آموز نشان می دهد جوانان از استعدادهای سرشاری برخوردار هستند.

ایجاد بسترهای لازم برای المپیادهای علمی از وظایف آموزش و پرورش است و افتخار دارم بگویم آموزش و پرورش از تمام مدال آموزان حمایت می‌کند.

امیدوارم طی دو ماه آینده برنامه ای منسجم برای تحقق نخبگان و حمایت از مدال آوران طرح هایی اجرایی ارائه کنند و امیدواریم این طرح ها هرچه زودتر به نتیجه برسد.

اندیشکده دانش پژوهان جوان باید تقویت و حمایت شود چرا که این اندیشکده محل مناسبی برای المپیادی ها است و توسط خود مدال آوران اداره می‌شود همچنین آموزش و پرورش حمایت ویژه ای از آن خواهد داشت.

ساختار باشگاه باید متناسب با نیاز امروزی اصلاح شود وضعیت آزمایشگاه ها بهتر شود و تجهیزات به موقع فراهم شود و گروه های پژوهشی در باشگاه شکل گیرد؛ باشگاه باید محل تردد مستمر المپیادی ها باشد و برای میزبانی منطقه ای از برنامه ریزی مناسبی برخوردار شود.

سعی داریم تا طی دو دهه اخیر باشگاه دانش پژوهان به عنوان مرکز پژوهش جوان به عنوان محور جهان اسلام شناخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
آقای کاظم قلم چی
سلام ، جنابعالی کارهایی برای ارتقاء سطح علمی برداشتید، امّا بزرگ ترین خیانت و استرس را بر جوانان این کشور وارد کردید . آزمون یک هفته قبل از کنکور یعنی نا امید کردن این جوانان و آینده سازان جامعه اسلامی است. در نظر داریم تعدادی از والدین به وزارت آموزش و پرورش کشور و نمایندگان مجلس شکایت کتبی تهیه و ارسال کنیم . به نظر میرسد که جنابعالی عمداً این کار را انجام می دهید . جنابعالی که با سرنوشت فرزندان ما این کار را می کنید . خبرنگار محترم لطفا گزارش تهیه فرمائید