مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی فارس از خطر بیابانی شدن ۱۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی فارس در شورای اداری زرین دشت، با اشاره به خطر توسعه بیابان در ۱۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی فارس گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی از مهم‌ترین دلایل بیابان شدن عرصه‌های منابع طبیعی و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع استان است.

وی، حفظ و حراست از جنگل‌ها، مراتع و سایر عرصه‌های منابع طبیعی را از مهمترین روش‌های بیابان زدایی برشمرد و تصریح کرد: مسئولان، انجمن‌های دوست داران محیط زیست و سایرگروه‌های مردم باید برای حفظ محیط زیست نسل‌های آینده تلاش کنند.

بوستانی همچنین از وجود ۴۸ هزار هکتار اراضی در معرض بیابانی شدن در زرین دشت خبر داد و گفت: جنگل هزار هکتاری دست کاشت گلکویه، تاثیر به سزایی در بیابان زدایی این شهرستان داشته است.

وی همچنین به ضرورت تداوم جنگل کاری در شهرستان‌های فارس برای جلوگیری از بیابانی شدن استان اشاره کرد و تلاش بیشتر (ان جی او‌ها ngo ها) و سازمان‌های مردم نهاد را برای مبارزه جدی با پدیده مخرب بیابانی شدن منطقه خواستار شد.

بوستانی کاشت درختان مثمر سازگار با اقلیم منطقه از جمله کنار و لگجی، به جای گونه‌های غیر مثمر را از برنامه‌های این اداره کل برای جلوگیری از این خطر اعلام کرد.

خرم فرماندار زرین دشت هم با تاکید بر حفظ عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان و استفاده از روش‌های علمی بیابان زدایی، بررسی ۲۰ پرونده در کمسیون ماده واحده و رسیدگی به وضعیت اراضی حاشیه شهر دبیران بخش مرکزی این شهرستان را خواستار شد، که مدیرکل منابع طبیعی استان، برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

شهرستان زرین دشت در ۳۳۷ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

خطر بیابانی شدن در کمین ۱۳ شهرستان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار