افزایش دما در استان زنجان /هشدار نسبت به وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با افزایش دما

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به افزایش دما در استان نسبت به آتش سوزی های احتمالی هشدار داد.

سلطانی کارشناس هواشناسی استان زنجان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت : از امروز هوای گرم بر استان حاکم می شود و از بعد از ظهر نیز شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: فردا و پس فردا شدت وزش باد در استان افزایش می یابد.

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با توجه به پیش بینی هواشناسی نسبت به افزایش دما  و وزش باد در استان   احتمال آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی وجود دارد.

وی افزود: ضروری است مسافران و حوزه نشینان پس از ترک کردن محل، از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کرده و سیگار روشن را خصوصا در حین رانندگی در طبيعت پرتاب و رها نکنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد:شهروندان و مسافران  در صورت لزوم برای بر پا کردن آتش مکان مناسبی را که به گیاهان حتى پوشش كوتاه و تنك علف ها ارتباطى نداشته باشد انتخاب کنند و پس از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل  وخاکستر آتش را با آب و خاک کاملا خاموش کنند.

وی  همچنین هشدار داد: شيشه رها شده در طبيعت با متمرکز کردن نور آفتاب مانند ذره بين، ريسك بروز آتش سوزى  را افزايش ميدهد.

آفاجانلو از مردم استان خواست با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/ن
 

مراقب آتش سوزی در مراتع استان باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.