گام بر داشتن چین در مسیر توسعه کیفی اقتصاد

بر اساس داده‌های اقتصادی، چین در زمینه توسعه اقتصادی با کیفیت بالا دستاورد‌های خیلی خوبی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، داده‌های اقتصادی که در ماه مه منتشر شد، نشان می‌دهد چین در زمینه توسعه اقتصادی با کیفیت بالا دستاورد‌های خیلی خوبی داشته است.

از آغاز ۲۰۱۸ اقتصاد چین رشد اقتصادی خوب و پایداری داشته است. توسعه اقتصاد کلان چین روند پایداری داشته است. به عنوان مثال تولید ناخالص ملی چین در 11 فصل پیاپی رشد بین 6.7 دهم درصد و 6.9 دهم درصد داشته است. در نتیجه‌ ایجاد اصلاحات ساختاری عمیق، در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ میزان بهره‌برداری از ظرفیت صنعتی شرکت‌ها بسیار بیشتر از میزان تعیین شده بود و به هفتاد و شش و نیم درصد–هفت دهم درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته- رسید. بعلاوه براساس داده‌های ماهانه میزان بیکاری در مناطق شهری چین نیز از یک دهم درصد تا چهار و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

اقتصاد خرد چین نیز رشد پیوسته داشته است. شاخص‌های اقتصادی مثل کل مصرف برق و حجم کالا‌های منتقل شده با راه آهن رشد داشته است که نشان دهنده توسعه مداوم شرکت‌های چینی است.

تا اواسط مارس، تعداد نهاد‌های اقتصادی چین از صد میلیون واحد گذشت که سی و یک میلیون آن شرکت‌های تجاری هستند.

از ژانویه تا آوریل امسال، به لطف سیاست‌های مالیاتی که هزینه اقتصاد واقعی را کاهش داد و انرژی بیشتری برای تحول و به روز کردن اقتصاد چین تزریق کرد، کل سود شرکت‌ها بیشتر از میزان تعیین شده بود و تا 15 درصد افزایش داشت.

علاوه بر تحولات اقتصادی مختلف در چین، اعتماد به بازار این کشور نیز افزایش داشته است. بر اساس گزارش بانک مرکزی چین، شاخص اعتماد به کارآفرینی در سه ماهه دوم به هفتاد و پنج و هشت دهم درصد رسید که از هفتاد و چهار و دو دهم درصد در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ بیشتر است. تا پایان ماه مه، شاخص مدیران خرید در بخش تولید برای بیست و سومین ماه متوالی بیشتر از میزان تعیین شده بود.

با داشتن زیرساخت‌های مستحکم و قابلیت‌های بسیار زیاد برای توسعه پایدار، اقتصاد چین همچنان به شکل فعال و متوازن به توسعه خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار