شهردار تهران:

صحت پروژه‌ نباید فدای سرعت آن شود/ ساختمان‌های دودکشی‌ نباید مردم را از نور و منظر آسمان محروم کنند

افشانی گفت: در بسیاری از پروژه‌ها سرعت انجام کار باعث کاهش کیفیت پروژه‌ها و هدر رفت‌ منابع شهری شده است.

صحت پروژه‌ نباید فدای سرعت آن شود/ ساختمان‌های دودکشی‌ نباید مردم را از نور و منظر آسمان محروم کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی‌ شهردار تهران صبح امروز در آیین بهره‌برداری از 5 پروژه شهری تهران که در محل بهره‌برداری از پل ارتش – امام علی(ع) برگزار شد، با تشکر از کسانی که نسبت به ساخت این پروژه‌ها همت گماشتند گفت: یکی از مشکلات کشور و شهرداری‌ها شروع پروژه‌های متعدد و همزمان بدون توجه به منابع مالی و محدودیت‌های مالی موجود در کشور است.

افشانی تصریح کرد: این مسئله سبب می‌شود سرمایه‌ مردم به صورت طولانی مدت در خاک بلا استفاده‌ بماند و به این شکل پروژه‌ها در زمان مقرر بهره‌برداری نمی‌شود. در واقع پولی که سال اول برای پروژه هزینه می‌شود، معطل‌ می‌ماند و بهره‌برداری نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اولویت‌ انجام پروژه‌ها بر اساس منابع مالی است گفت: اولویت‌ ما پروژه‌هایی هستند که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند، بجز پروژه‌هایی که وضعیت خاصی دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه دومین کار این است که پروژه‌ها پیوست مطالعاتی زیست محیطی داشته باشند خاطرنشان کرد: طراحان و کسانی که پروژه‌ها را مطالعه می‌کنند باید به این نکات توجه کنند.

افشانی با اظهار تأسف از اینکه ساختمان‌هایی به شکل دودکش‌ در میان محلات تهران ساخته می‌شود گفت: انسان‌ها حق دارند که از نور آفتاب و منظر طبیعی استفاده کنند و ما نباید اجازه ساخت چنین ساختمان‌هایی را بدهیم. وقتی یک پروژه‌ مثل دودکش در جمع زیادی از خانه‌ها ساخته می‌شود، آفتاب، منظره و کوران هوا در آن نقطه حذف می‌شود و آلودگی هوا هم بیشتر می‌شود و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود.

شهردار تهران تأکید کرد: توسعه پایدار به این معنا نیست که هیچ فعالیت عمرانی انجام شود زیرا توسعه پایدار یعنی تأمین نیاز امروز شهروندان بدون حذف حقوق نسل آینده.

افشانی با بیان اینکه مسئله دیگر کیفیت اجرای پروژه‌ها است گفت: در این شهر معمولاً پروژه‌ای ساخته می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان بحث مرمت آن آغاز می‌شود. این بخاطر پایین بودن کیفیت کار است. اگر کیفیت اجرا به درستی انجام شود صرفه‌جویی فراوانی در هزینه‌ها خواهیم داشت.

افشانی با بیان اینکه بیشترین توجه را باید به کیفیت پروژه‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نباید سرعت پروژ‌ه‌ باعث کاهش کیفیت و ضربه به صحت و سلامت آن شود.

شهردار تهران افزود: صحت پروژه‌ مهمتر‌ از سرعت آن است؛ چون وقتی قرار است منابع مردم هزینه شود باید سیستم پایش و ارزیابی پروژه‌ها به صورت هوشمند انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هزینه نباید بیشتر از پیشرفت فیزیکی باشد خاطرنشان کرد: مدیریت پروژه‌ هوشمند باید برای همه پروژه‌ها مستقر شود.

شهردار تهران با بیان اینکه روی هوشمندسازی‌ و شهر هوشمند تمرکز خواهیم کرد، گفت: هوشمند سازی را از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شروع می‌کنیم چون برای بهبود هوای شهر مناسب است و باید به حمل و نقل ریلی هم توجه بیشتری کرد.

افشانی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه در شهر تهران ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار