دیدار فرستادگان ترامپ با نتانیاهو در فلسطین اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با داماد رئیس‌جمهور آمریکا و هئیت همراه او از تلاش‌های ترامپ برای حمایت از این رژیم تقدیر کرد.

دیدار داماد ترامپ با نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار چهار ساعته روز جمعه بعدازظهر خود با جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، از ترامپ برای حمایت از رژیم صهیونیستی تشکر کرد و مدعی شد یک «طرح صلح» امکان‌پذیر در حال برنامه‌ریزی است.

در این دیدار که با حضور هیئت آمریکایی متشکل از کوشنر، جیسون گرینبلات، فرستاده و مذاکره‌کننده آمریکا در خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، درباره آخرین تحولات غزه و طرح صلح مذاکره شد. رون دیرمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز در دیدار نتانیاهو با فرستادگان ترامپ حضور داشت.

در پایان نشست فرستادگان آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دفتر نخست وزیری این رژیم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین به بحث و گفتگو درباره تحولات منطقه‌ای و وضعیت انسانی و امنیتی در غزه پرداختند.

سفر کوشنر و گرینبلات به خاورمیانه در حالی صورت گرفت که پس از اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، «طرح صلح خاورمیانه» واشنگتن از سوی فلسطینیان رد شد و مقامات دولت آمریکا به دنبال بررسی آن هستند که چه زمان و چگونه یک روند صلح را  سازمان‌دهی کنند. مقامات فلسطینی سفر داماد ترامپ و هئیت همراه او به سرزمین‌های اشغالی را تحریم کردند.

همچنین در بیانیه فرستادگان واشنگتن به خاورمیانه آمده است: «امروز در اسرائیل با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو دیدار داشتیم. در این دیدار درباره راهکارهای برای کاهش بحران انسانی در غزه و در عین حال حفظ امنیت اسرائیل بحث و گفتگو شد. همچنین طرفین ادامه تعهد دولت ترامپ و اسرائیل را برای پیشبرد صلح مورد بحث قرار دادند».

کوشنر و گرینبلات اواخر روز پنج شنبه در آخرین مرحله از سفر 5 روزه خود وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. سفر فرستادگان رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با حضور در اردن آغاز شد. آن‌ها همچنین به کشورهای عربستان سعودی، مصر و قطر سفر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار