بروجردی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران:

کشتار کودکان بیگناه و زنان در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشتار کودکان بیگناه ، زنان و افراد غیرنظامی در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان و دخالت در امور داخلی یمن است.

کشتار کودکان بیگناه و زنان در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات میان دو کشور، گفت: ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و گرجستان وجود دارد که می توان از آن در راستای ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فی‌مابین بهره برد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود : مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت تحکیم و تقویت مناسبات فی‌مابین استقبال و حمایت می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، گفت: توسعه نیازمند برقراری امنیت پایدار و مبارزه همه کشورهای جهان است.

وی تصریح کرد: سیاست های جنگ افروزانه و حمایت علنی آمریکا از گروه های تروریستی و نقض تعهدات بین المللی مورد تأئید سازمان ملل متحد از جمله توافق برجام سبب بی ثباتی و تداوم بحران در منطقه شده است.

بروجردی با ابراز تأسف از بحران انسانی بوجود آمده در یمن، گفت: کشتار کودکان بیگناه ، زنان و افراد غیرنظامی در یمن نتیجه حمایت مستقیم آمریکا از عربستان و دخالت در امور داخلی یمن است.

وی افزود: مردم یمن بعد از سه سال مقاومت با حداقل امکانات، مهاجمین را زمین گیر و شکست نظامی فاحشی به عربستان و متحدانش وارد کرده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر تداوم برگزاری نشست کمیسیون های اقتصادی دو کشور و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارتباطات تاریخی میان دو ملت، گفت: همواره در طول تاریخ روابطی دوستانه بر اساس احترام متقابل میان دو ملت وجود داشته است.

وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس گرجستان نشان دهنده علاقمندی مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی این کشور جهت توسعه و گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم برقراری آرامش و امنیت در منطقه، افزود: استفاده از امکانات بالقوه اقتصادی در کشورهای منطقه نیازمند برقراری صلح و امنیت است.

شالوا کیکناولیدزه در پایان بر توسعه همکاری ها در عرصه توریسم، همکاری های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، فراهم آوردن زمینه حضور بخش های خصوصی و عملیاتی شدن پروژه های مشترک اقتصادی میان گرجستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار