رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت روابط نظامی با قبرس و یونان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به همراه وزرای دفاع یونان و قبرس از آمادگی خود برای تقویت روابط نظامی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، قبرس، یونان و رژیم صهیونیستی درصدد تحکیم روابط نظامی و مقابله با آنچه  «تهدیدات منطقه‌ای» می‌خوانند، هستند.

ساواس آنگلیدس، وزیر دفاع قبرس، همراه با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، و پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان روز جمعه اعلام کردند قصد دارند همکاری‌ها با یکدیگر را در بخش‌های امنیت سایبری، مانورهای نظامی مشترک و عملیات جستجو و نجات در شرق مدیترانه افزایش دهند.

لیبرمن در یک کنفرانس خبری مدعی شد: «بسیار بهتر است که تهدیدات منطقه‌ای را با یکدیگر دفع کنیم.»

قبرس میزبانی این نشست را بر عهده داشته است. لیبرمن اعلام کرد دور بعدی این نشست در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

این وزرا همچنین از برگزاری نخستین جلسه میان شرکت‌های فعال در صنایع نظامی متعلق به قبرس، یونان و اسرائیل استقبال و اعلام کردند این مسئله، روابط میان آن‌ها را نزدیک‌تر خواهد کرد.

وزیر دفاع یونان گفت تصمیم کشورهای حوزه یورو که راه را برای پایان دادن به برنامه حمایت مالی 8 ساله از این کشور هموار می‌کند، می‌تواند تاثیری مثبت بر نیروهای مسلح آتن داشته باشد.

وی با اشاره به ترکیه افزود نزدیک شدن همکاری‌های نظامی یونان با رژیم صهیونیستی و قبرس به معنای تهدید هیچ کشوری نیست و در عین حال گفت این همکاری، امنیت جستجو برای گاز در منطقه شرق مدیترانه را تامین خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی و قبرس در چند منطقه ذخایر گازی یافته اند و در حال جستجو برای منابع جدیدتر هستند. ترکیه با اشاره به این‌که احتمال دارد درآمدهای حاصل از یافت میدان‌های جدید گازی به ترک‌های قبرس پرداخت نشود، با جستجوی این کشور برای گاز مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار