بشار اسد: دولت سوریه بر خلاف ادعای غربی‌ها، از حمایت مردم این کشور برخوردار است

بشار اسد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی، تصریح کرد دولت سوریه بر خلاف ادعای غربی‌ها از حمایت مردم این کشور برخوردار است.

بشار اسد: دولت سوریه از حمایت مردم این کشور برخوردار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی، گفت: دولت سوریه بر خلاف ادعای غربی ها از حمایت مردم سوریه برخوردار است به همین دلیل همچنان بر سر قدرت است. بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد شاه ایران که دست نشانده غرب بود (و از حمایت مردمش برخوردار نبود)، نتوانست در مقابل اعتراضات مردم ایران دوام بیاورد و ظرف چند هفته کل نظام او سقوط کرد و او مجبور شد از کشور خود فرار کند.

رئیس جمهور سوریه افزود ما در حال مبارزه با تروریست ها هستیم و این تروریست ها از حمایت دولت انگلیس، دولت فرانسه و دولت آمریکا و غیره در منطقه ما برخوردارند. ما از حمایت مردم سوریه برای مبارزه با این تروریست ها برخورداریم. به همین دلیل در حال پیشروی علیه آنها هستیم.

وی افزود: غرب از همان اول از این جنگ حمایت کرده است. غرب از تروریست هایی حمایت کرد که در حال انجام اقدامات انفجاری در هر کجا و کشتن مردم بودند و مردم را گردن می زدند. آنها از القاعده حمایت کردند. غرب از القاعده حمایت کرد.

بشار اسد در پاسخ به اظهارات مجری که مدعی شد «به نظر می رسد روسیه تصمیمات زیادی در ارتباط با سوریه اتخاذ می کند»، گفت: روسیه بر ای قوانین بین المللی می جنگد و حق حاکمیت کشورهای مختلف یا کشورهای مستقل بخشی از قوانین بین المللی است. سوریه یکی از این کشورهاست. سیاست های آنها، رفتارهای آنها و ارزش های آنها شامل مداخله یا دیکته کردن نمی شود. آنها چنین کاری نمی کنند. بیش از شش دهه است که ما روابط خوبی با روسیه داریم. حدود هفت دهه. طی دوران روابط ما، آنها هرگز برای دیکته کردن مسائل تلاش نکردند حتی با آن که اختلاف نظرهایی وجود داشت. از آنجایی که جنگ و پویایی در منطقه ما وجود دارد، طبیعی است که اختلاف نظرهایی بین طرف های مختلف چه در داخل دولت ما یا با دیگر دولت ها وجود داشته باشد: روسیه با سوریه، سوریه با ایران، ایران با روسیه. و در داخل این دولت ها هم اوضاع به همین شکل است. این یک موضوع کاملا طبیعی است. اما در نهایت، تصمیمات در سوریه اتخاذ می شود و این در نهایت یک تصمیم سوری است که از سوی دولت سوریه اتخاذ می شود. هیچ کسی نباید در این باره تردیدی داشته باشد.

بشار اسد همچنین مذاکره با آمریکا را بی‌فایده و اتلاف وقت خواند. وی با اشاره به مذاکرات سال ۱۹۷۴ با آمریکا خاطرنشان کرد که این مذاکرات دستاوردی نداشته است. رئیس جمهور سوریه گفت: رؤسای جمهور آمریکا و نمونه بارز آن ترامپ، گروگان گروه‌های فشار این کشور از قبیل لابی‌ها، رسانه‌های بزرگ، مؤسسات مالی، شرکت‌های نفتی و اسلحه سازی هستند در نتیجه حرف آن‌ها با عملشان یکی نیست.

انتهای پیام/

گفتگوی بشار اسد با شبکه تلویزیونی ان بی سی

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار