رئیس هیت سوارکاری استان همدان خبر داد:

میزبانی از 80راس اسب از 10 استان کشودر درجشنواره اسب اصیل عرب

رئیس هیت سوارکاری استان همدان گفت: همدان از 6 تا 8 تیر ماه میزبان 80راس اسب از 10 استان کشودر درجشنواره زیبایی اسب اصیل عرب است.

میزبانی از 80راس اسب از 10 استان کشودر درجشنواره اسب اصیل عرببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید وحید برقعی رئیس هیت سوارکاری استان همدان در نشست خبری جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب از شرکت 80 راس اسب در این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره زیبایی اسب اصبل عرب  از 6 تا 8 تیرماه در همدان و به میزبانی مجموعه جزیره شادی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 9 ماه قبل و در کمیته زیبایی اسب اصیل عرب قرار بر میزبانی همدان  و هیئت سوارکاری استان از این رویداد شد، گفت: این رویداد در بالاترین سطح کیفی و همزمان با رویداد 2018 در همدان و به میزبانی شهر بهار برگزار می شود تا بیش از پیش ظرفیت گردشگری همدان معرفی کند.

رئیس هیت سوارکاری استان با بیان اینکه در همدان باشگاه‌های سوارکاری پرش با اسب، درساژ و استقامت فعالیت می‌کنند، گفت: ورزش سوارکاری  در همدان با سابقه ی زیادی دارد و یک ظرفیت ویژه ای برای توسعه گردشگری و تورسیم ورزشی دارد.

برقعی با اشاره به اینکه سابقه پرورش اسب اصیل عرب در همدان به بیش از 50 سال قبل باز می گردد، بیان کرد: اسب اصیل عرب در روستای زیبایی ورکانه و توسط مری لیلی قراگزلو پایه گذاری شد.

وی در ادامه افزود: مری لیلی قاراگزلو ثابت کرد زادگاه اسب اصیل عرب ایران و استان خوزستان است و از آنجا به سایر نقاط جهان رفته است.

 رئیس هیت سوارکاری استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب در شهرستان بهار گفت: در روزهای آینده اسب های جشنواره وارد منطقه همدان و مجموعه جزیره شادی خواهند شد.

برقعی در ادامه بیان کرد: داورانی از کشور های آلمان، هلند، بلژیک و یک تیم داوری بین المللی از ایران در این جشنواره قضاوت می کنند.

وی با بیان اینکه  استان همدان در این جشنواره میزبان بیش از 10 استان های کشور است، گفت: در این جشنواره از شهرهای البرز، تهران، خوزستان، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، زنجان، قزوین، فارس و کرمان حضور خواهند داشت.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه به اسب‌های برتر این جشنواره نیز جوایزی ارزنده ای اهدا می‌شود، گفت:  سه هندر برتر در این جشنواره معرفی و جوایز ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی با شاره به برنامه های جنبی این جشنواره بیان کرد: بازدید میهمانان از اماکن تاریخی و فرهنگی همدان و حضور آنها در روستای ورکانه به منظور بازدید از اصطبل زیبای مری لیلی قراگزلو از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این جشنواره است.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه ورودی هر اسب 600 هزار تومان است، گفت: این جشنواره از ساعت 17 ششم تیرماه  و در  گروه‌های یک تا شش ساله‌ها  و 6 سال به بالا برگزار می‌شود.

برقعی با اشاره به حضور مهمان ویژه در این جشنواره گفت: معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون سوارکاری، استاندار همدان و کارشناسان مجرب این رشته از مهمان این جشنواره خواهند بود.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده ای برای این جشنواره در نظر گرفته شده است و طی روزهای آینده اجرایی می شود، گفت: اسپانسر این جشنواره از حمایت مالی  انصراف داد و هزینه‌های این جشنواره را  خود هیئت سوارکاری متقبل شده است.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: مسئولان رویداد همدان2018 نیز قول‌هایی برای کمک در این زمینه به ما داده‌اند ولی تاکنون بودجه ای به ما تخصیص داده نشده است.

انتهای پیام/د.ا

میزبانی از 80راس اسب درجشنواره زیبایی اسب اصیل عرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار