آسوشیتدپرس: مهار رونالدو نتیجه تاریخی را برای ایران رقم خواهد زد

خبرگزاری معتبر آسوشیتدپرس در گزارشی درباره دیدار تیم های ملی ایران و پرتغال نوشت،اگر ایران مانع گلزنی رونالدو شود نتیجه تاریخی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی ایران و پرتغال در حالی آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 را دوشنبه شب برگزار خواهند کرد که هر دو تیم شانس صعود به مرحله حذفی این رقابت ها را دارند.
خبرگزاری معتبر آسوشیتدپرس در گزارشی درباره این دیدار حساس با اشاره به گلزنی کریستیانو رونالدو در دو بازی اول پرتغال نوشت،اگر ایران اولین تیمی باشد که مانع گلزنی رونالدو شود،ممکن است نتیجه آن میتواند به لحاظ تاریخی قابل توجه باشد.

پیروزی در این دیدار برای رفتن ایران به دور حذفی برای اولین بار کفایت می کند و نیز معنای شخصی برای کارلوس کی روش، مربی پرتغالی این تیم آسیایی، که زمانی مربی رونالدو در تیم ملی کشورش بود،خواهد داشت.
کی روش، که در جام جهانی 2014 هم هدایت ایران را برعهده داشت، بازی روز دوشنبه با پرتغال را جذاب ترین و مهمترین مسابقه دوران هفت ساله حضور خود در ایران دانسته است.

او گفت: "مردم برای ما هیچ شانسی قائل نبودند ، اما ما هنوز شانس داریم که به دور دوم صعود کنیم. ما برای رویاهای خود مبارزه خواهیم کرد. می دانیم که مشکل خواهد بود، اما همانطور که پیشتر گفتم، ما اینجا آمدیم و انتظار چیزهای آسان را نداشتیم. ما چیزهای آسان را نمی خواهیم. ما آرزو می کنیم و انتظار داریم که هر روز بهتر شویم."
پرتغال، قهرمان اروپا، با 4 امتیاز به همراه اسپانیا در بالای گروه B جای دارد. ایران با سه امتیاز حاصل از پیروزی 1-0 مقابل مراکش درست پشت سر این تیم قرار گرفته است..

ایران از 1978 چهار بار به جام جهانی راه یافته است و برای صعود از مرحله گروهی برای اولین بار،به احتمال زیاد نیاز به پیروزی برابر پرتغال دارد.ایران فقط در صورتی با کسب تساوی صعود خواهد که اسپانیا برابر مراکش با چند گل شکست بخورد.

کریم انصاری فرد گفت: "ما منتظر آخرین دیدار هستیم این زمان رستگاری است."

ایران به اسپانیا باخت، اما فقط با نتیجه 1-0 آن هم در بازی که شانس های گلزنی زیاد اما بی ثمری داشت . بنابراین در حالی که ایران از نتیجه ناراحت بود اما از رقابت پذیری تیمش خوشحال شد.

کی روش گفت: "برای ما مهم بود که در هنگام خروج از زمین به خودمان افتخار کنیم و دنیا راوادار کنیم به ما احترام بگذارند.من فکر می کنم که ما این کار را انجام دادیم ،بر خلاف نتیجه. در نتیجه اکنون مطمئن تر هستیم و زمانی که با پرتغال مواجه شویم سرشار از امید خواهیم بود."

 

آسوشیتدپرس می افزاید: آنها برای متوقف کردن رونالدو، که چهار بار گلزنی کرده است - سه گل برابر اسپانیا – و در میان گلزنان برتر مسابقات قرار دارد، به چیزی بیش از امید نیاز دارند. رونالدو همچنین با 85 گل زده برترین گلزن فعال حال حاضر جهان است و در سن 33 سالگی هیچ نشانه ای از کندی و سستی در او دیده نمی شود.
سوابق
کی روش از سال 2008 تا 2010 مربی پرتغال بود که پس از شکست ، 1-0 برابر اسپانیا در دور دوم جام جهانی آفریقای جنوبی این همکاری قطع شد.

گزارش ها حاکی از آن است که کی روش با رونالدو ، همان بازیکنی که درکانون برنامه های دفاعی اش خواهد بود، رابطه خوبی نداشت .

پس از حذف پرتغال از جام جهانی 2010، از رونالدو خواسته شد که علت شکست تیمش را توضیح دهد و این بازیکن پاسخ داد که کی روش باید به این سوال پاسخ دهد – این گفته به این معناست که رونالدو کی روش را مقصر می دانست.

وقتی که از کی روش خواسته شد در مورد مربیگری تیمی در مقابل رونالدو در بازی مهم آخر توضیح بدهد، وی گفت کارگردان مشهور ، مارتین اسکورسیزی هم نمی توانست فیلمنامه ای بهتر از این بنویسد.
تنها حضور رونالدو در این بازی باید برای پرتغالی ها کافی باشد که از صعود به دور بعد اطمینان داشته باشند. اما خوزه فونته هم تیمی او به نظر می رسد از سطح بازی در کل تیم راضی است، هرچند که هیچ کس دیگری بجز رونالدو گلی به ثمر نرسانده است.

فونت گفت: "ما چهار امتیاز داریم. در گروه اول هستیم؛ تنها اسپانیا با کارتهای زرد کمتر جلوتر از ما است. ما از کیفیتی که داریم، راضی هستیم. می خواهیم بهتر عمل کنیم، اما جای نگرانی نیست."

 

سانتوس افزود: "ما باید تهاجمی باشیم تا اجازه ندهیم که حریف بازی کند. ما باید برنده نبردهای تک به تک باشیم بشویم و تمام توان تهاجمی مان را به نمایش بگذاریم."

کی روش ایران را به بهترین تیم دفاعی آسیا تبدیل کرده است.

ایران در 9 بازی از 10 بازی انتخابی جام جهانی یک گل هم نخورد. ایران روسیه سخت گل می خورد، مراکش را در گلزنی ناکام گذاشت و برابر اسپانیایی که سه بار به پرتغال گل زد، فقط یک گل خورد.

بیشتر بخوانید:

تمجید بازیکن مشهور فوتبال از کی‌روش

اشک هاى شاگردان کى روش در بازى مقابل اسپانیا

 


انتهای پیام/


ایران –پرتغال از نگاه آسوشیتدپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آ
۰۸:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۷
دوست دارم تیم ملی کشورم ببرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۷
از خدا میخوام رونالدو مصدوم بشه و اصلا بازی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۳ تير ۱۳۹۷
اگه ایران همانطوری که برابر اسپانیا بازی کرد با پرتغال هم بازی کنه , احتمالا شکست میخوره چون تو اون بازی , فقط دفاع میکردند و اجازه گلزنی به تیم اسپانیا نمیدادن ولی برای این مسابقه به 3 امتیاز بازی احتیاج دارند و اگه خواسته باشن برنده بشن باید فقط حمله کنن و ترسی از گل خوردن نداشته باشن چون این بازی آخره و دیگه هیچ راه برگشتی هم ندارن . با اینکه احتمالش ضعیفه که ایران ببره ولی باید امیدوار باشیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
توقعها رو بالا نبرین ما وسیله ایم نتیجه دست خداست ما فقط وظیفه دارم با تمام توان و تا آخرین نفس تلاش کنیم حالا صد تا گل هم بخوریم اشکالی نداره و نباید ناراحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۷
توقع ها رفته بالای بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۷
بچه های ما اگر امکانات ایشون را داشتند خیلی بهتر بازی می کردند و ما چیزی داریم که هیچ کدامشان ندارند اون غیرت و همت و پشتکار است که در هیچ تیمی مثل ایران نیست
خواستن توانستن است پس به پیش تا قله رفیع پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۷
اگر ایران مانع گلزنی رونالدو شود نتیجه تاریخی رقم خواهد خورد. نه بابا رونالدو کیه . تیم اسپانیا 11 رونالدو داشت هیچ نکرد پرتغال یک رونالدو دارد چه می کند .