مدیرعامل سازمان نوسازی اطراف حرم مطهرحضرت معصومه (س)عنوان کرد؛

اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی برای بافت های تاریخی مرکز شهر

خاکی گفت:افرادی که املاک آنها در بافت تاریخی مرکز شهر واقع شده باید مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی را اخذ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علیرضاخاکی ،مدیرعامل سازمان نوسازی اطراف حرم مطهرحضرت معصومه (س)،با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است، گفت: براساس مصوبه دولت وام بانکی نیز به هر نفر 80 میلیون تومان با سود 6 درصد اختصاص می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی،بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه برای ساخت بنا در بافت فرسوده نیز به ازای هر واحد 50 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود،اضافه کرد: پرداخت وام‌ و پیگیری امور مرتبط با این بافت‌ها با هدف تسهیل در امور به شرکت عمران معصومیه قم واگذار شده است.

خاکی عنوان کرد: تخفیف کامل عوارض در حد تراکم پایه در اراضی بافت فرسوده، تخفیف 50 درصدی عوارض مازاد بر تراکم متناسب با نقشه و شرایط زمین و... از جمله مزایایی است که برای افرادی که در بافت فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مالکینی که خواستار نوسازی املاک خود در بافت فرسوده هستند باید به مناطق شهرداری مراجعه کنند؛ البته افرادی که املاک آنها در بافت تاریخی مرکز شهر واقع شده باید مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی را نیز اخذ کنند.

خاکی با بیان اینکه محدوده مصوب بافت فرسوده در حال تغییر است، گفت: محدوده فعلی هزار و 74 هکتار است که با افزایش آن به بیش از هزار و 500 هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تسهیلات دیگری نیز از سوی بانک مسکن با سود 8 درصد برای این کار اختصاص یافته است،بیان کرد: این تسهیلات 120 میلیون تومان است که سقف 144 قسط برای آن در نظر گرفته شده؛ البته قرار بوده این تسهیلات افزایش یافته که هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ح

صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار