سرقت از منازل بیشتر در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟

رییس پلیس آگاهی ناجا درباره بیشترین بازه زمانی سرقت از منازل توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   سردار محمدرضا مقیمی گفت: ۹۰ درصد از جرایمی که به پلیس اگاهی ارجاع داده می‌شود مربوط به سرقت است و ده درصد به باقی جرایم از جمله قتل و جرایم خشن اختصاص دارد.

وی با اعلام اینکه سرقت از خانه و سرقت خودرو همچنان در صدر وقوعات گزارش شده به پلیس آگاهی است گفت:۹۸ درصد پرونده‌های سرقت خودرو با کشف خودروی مسروقه مختومه می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: افزایش کشفیات و کاهش وقوعات می‌تواند در ارتقاء احساس امنیت در جامعه موثر و نقش آفرین باشد.

ریس پلیس آگاهی ناجا گفت: سن وقوع جرم در کشور پایین آمده و متوسط سن متهمان دستگیر شده ۱۵ تا ۲۵ سال است که این متهمان به دلیل فقر مالی، بیکاری و اعتیاد به عضویت باند‌های تبهکاری در آمده اند.

سردار مقیمی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم هشدار‌ها شاهدیم که مردم وجوهات نقد و اشیاء گرانبهای خود را در منزل نگهداری می‌کنند، ادامه داد: در سه ماهه اول امسال موفق شدیم میزان کشفیات سرقت از منزل را ۱۱ درصد افزایش دهیم.

سرقت از منازل  بیشتر در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟

وی توضیح داد: بسیاری از مردم طلا و وجوهات نقد خود را در منزل و در مکان‌های قابل پیش بینی، پنهان می‌کنند و در هر سرقت از منزل مقادیر قابل توجهی ارز، پول نقد، طلا و سکه به سرقت می‌رود و سرقت‌ها، چون در زمان سر شب انجام می‌شود در محل‌هایی اتفاق می‌افتد که کمترین میزان ایمنی را دارد؛ به شهروندان توصیه می‌کنم حتی برای خروج ده دقیقه‌ای از خانه نسبت به قفل کردن در و پنجره‌ها و استفاده از قفل شب خواب و قفل‌های ضد سرقت اقدام کنند و در صورت بروز سرقت به هیچ وجه صحنه سرقت را به هم نریزند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول امسال ۱۰ درصد افزایش وقوعات در سرقت از منزل داشته ایم و باید بگویم بیشترین بازه زمانی سرقت از منزل مربوط به ۴۵ دقیقه قبل از غروب آفتاب تا ۳ ساعت پس از غروب آفتاب است. البته سرقت‌هایی هم قبل از زمان طلوع خورشید داشته ایم؛ که این سرقت‌ها عمدتا توسط افراد سابقه دار و با نقشه قبلی انجام می‌شود.

مقیمی با اعلام اینکه متهمان سابقه دار و اعضای باند‌های تبهکاری زیر نظر مستقیم ماموران پلیس آگاهی هستند و کوچکترین فعالیت آن‌ها از سوی کاراگان پلیس رصد می‌شود، افزود: بیشتر سرقت‌های منزل در شهر‌های کلان اتفاق می‌افتد و غالبا سارقان بومی ومحلی نیستند.

رئیس پلیس آگاهی کشور در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه سارقان به سمت سرقت وجوه نقد و یا اشیاء گرانبها تغییر جهت داده اند؛ این موضوع، استرداد اموال را کمی با مشکل مواجه می‌کند چرا که می‌بینیم سارق بلافاصله مبلغ، وجه نقد و یا شی گرانبها را هزینه و مصرف کرده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

رییس پلیس آگاهی ناجا:۶۰ درصد سارقان سرقت اولی هستند 

برچسب ها: خواندنی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درروزروشن واردساختمان اداری شده و پنجره اهنی رااز لولا دراورده و برده اندبخصوص وقتی که همسایه شما در حال بنایی و ساخت وساز و سروصدااست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
تو این شرایط بد اقتصادی خاص بهتر هست تمام اموال و اشیایی قیمتی رو در محل های امن و سخت و قفل های متعدد و محکم رو نصب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
روشی که سارقین منزل و محل کار را بیچاره میکند
۱۹:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۷
در موضوع پیشگیری از ورود سارقین به داخل خانه های ویلایی یا مجتمعهای آپارتمانی، اصلا مهم نیست درب ورودی ساختمان از چه نوعی و مجهز به چه قفلی است چون به هر حال سارقین از جایی مثل دیوار یا از طریقی مثل ورود تحت عنوان پیک، مامور پست، آب، برق و ...وارد خواهند شد ولی چیزی که در موضوع پیشگیری از سرقت منزل بسیار مهمه، غیر قابل نفوذ بودن ورودی واحد مسکونی است و در واقع اصلا مهم نیست درب ورودی واحد مسکونی، فولادی باشه یا چوبی، چون برای سارقین فقط قفل نصب شده روی درب مهمه که بتونن از طریق یکی از روشهای مجرمانه، از جمله، شاه کلید، هک، توپی زنی با پیچگوشتی یا انبر قفلی و همچنین دیلم زنی باز یا تخریبش کنند، پس اگر روی درب ورودی واحد، قفل ضد دیلم مرد نگهبان که غیر قابل بازکردن با شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی طراحی شده نصب کنیم، دزدان را بیچاره کرده ایم و خانواده و اموال خودمون را در امنیت کامل قرار داده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۳ تير ۱۳۹۷
یعنی از غروب تا نیمه شب باید مراقب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۷
خدا کمک کنه واقعا چی میشه گفت
آخرین اخبار