به همت جوانان زنجانی صورت گرفت؛

تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه

این روزها شرکت های دانش بنیان به عنوان حلقه واسط علم و صنعت عامل تبدیل ایده به ثروت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رابطه صنعت و دانشگاه را یک رابطه دوطرفه می داند و می گوید : در خلال دهه‌ 2005 تا2016، ایران شاهد پیشرفت در زمینه علوم و فناوری بود.

به گفته وی رتبه جهانی ایران در تولیدات علمی به طرز چشمگیری از رده 34 به 16 ارتقا یافته است و ایران رتبه اول را در خاورمیانه دارد.

در کشورمان 3 هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده که از این آمار 36 شرکت در استان زنجان فعال است.

برای تهیه گزارش به یکی از این شرکت های فعال دانش بنیان که در شهرستان خرمدره است رفتیم.

شرکت یاسین شیمی ققنوس تنها شرکت تولید خمیر نقره در خاورمیانه

 شرکت یاسین شیمی ققنوس که نخستین شرکت تولیدکننده خمیر نقره در خاورمیانه است ظرفیت 6 تن تولید این ماده در سال را دارد که 300 میلیارد ریال ارزش دارد و این میزان تولید از خروج سالانه بیش از 4 میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

مهندس حبیبی و همکارانش 3 نفر از 220 نخبه استان زنجان هستند که در زمینه علم دانش بنیان فعالند.

حبیبی مدیرعامل شرکت یاسین شیمی ققنوس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به این که خمیر نقره تولیدی این شرکت در صنعت خودرو سازی کاربرد دارد گفت : برای اولین بار محصول تولیدی ما روی شیشه عقب خودرو به عنوان مه زدا و مدار گرمکن تست شد که توانستیم نتیجه مطلوبی به دست بیاوریم.

او از تلاش ها و مسیر پر از پیچ و خمی که تا به امروز طی کردند برایم گفت اینکه 25 همکلاسی دور هم جمع شدیم و با به کارگیری اندوخته های خود توانستیم به این موفقیت عظیم برسیم.

جلوگیری از واردات خمیر نقره هدفی که این مهندسان جوان در پی آن هستند

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

حبیبی گفت : هدف ما از تولید ترکیبات فلزات گرانبها تامین موادی هست که تا همین چند وقت پیش خلاء آن در کشور احساس می شد و حتی شاهد واردات این محصولات به کشورمان بودیم.

وقتی با همت و تلاش درخت ایده ها به ثمر می نشیند

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

مدیرعامل شرکت یاسین شیمی ققنوس افزود : همین امر ما را برآن داشت تا با همت و تلاش های شبانه روزی کاری کنیم که در زمینه تولید خمیر نقره در خاورمیانه منحصر به فرد باشیم و شاهد به ثمر رسیدن درخت ایده هایمان باشیم.

کمی آن طرف تر کارگری را دیدم که پای دستگاهی مشغول کار بود برای گرفتن مصاحبه به سمتش رفتم.

امید را می شد در نگاهش به نظاره نشست، او ایمان ، علاقه و پشتکار را عامل موفقیت خود و همکارانش می داند.

وقتی تولید محصولی با کیفیت و ایرانی انگیزه ای می شود برای رسیدن به قله موفقیت

در ادامه کارم به واحد آزمایشگاه این شرکت سر زدم، بابایی مسئول آزمایشگاه شرکت تولیدی خمیر نقره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت : وقتی نتیجه تلاش هایمان به ثمر می نشیند و ما حاصل همه ی کارهایمان را در محصول تولیدی خود می بینیم روز به روز و لحظه به لحظه شوق و انگیزه ی بیشتری برای ادامه کار پیدا می کنیم.

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

وی افزود : خمیر نقره و دیگر محصولات تولیدی این شرکت در مقایسه با محصولات خارجی از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گفته بابایی این شرکت از پتانسیل بالایی برای ادامه کار خود برخوردار است و تا به این لحظه همه ی همکاران و کارکنان در این حوزه علمی و دانش بنیان رفتار کرده اند.

افزایش آمار اشتغال شرکت یاسین شیمی ققنوس تا سال آینده

محمودی مدیر عامل اتحادیه تعاونی دانش بنیان زنجان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت : شرکت یاسین شیمی ققنوس می تواند در آینده ای نزدیک محصولات تولیدی خود را به سرعت گسترش دهد.

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

وی با اشاره به رقابتی که نخبه های موفق این شرکت با دیگر کشور ها دارند گفت : امسال این شرکت حدود 15 تا 20 نفر را می تواند به آمار اشتغال خود اضافه کند.

و خانم جوانی که به تازگی در این جا مشغول به کار شده می گوید : پس از فارغ التحصیلی برای همکاری با این مجموعه دعوت به کار شدم .

وی افزود : اوایل کار شاید سخت بود اما با تلاش و پشتکار توانستیم به این موفقیت برسیم که افتخار برزگی برای ما است.

چرخش چرخ های صنعت تولید خمیر نقره نیازمند حمایت است

حالا که این شرکت درصدد است راه صادراتش را هم هموار کند ، چه بهتر که کمی هم مسئولین امر از این تولیدکنندگان جوان و موفق حمایت کنند تا در این زمینه هم حرفی برای گفتن در کل دنیا داشته باشیم.

مقدسی مدیر تولید شرکت یاسین شیمی ققنوس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان به استفاده نیروی کار جوان و خلاق تاکید کرد و گفت: چیزی که امروزه احساس می شود این است که به نیروی جوان بها داده شود تا بتواند پله های ترقی را طی کند.

او دستگاهی را به ما نشان داد که به دست همین مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است.

وقتی مهندسان ایرانی دست به کار می شوند / تولید خمیر نقره برای نخستین بار در خاورمیانه به همت جوانان زنجانی

مقدسی به کاربرد این دستگاه اشاره کرد و گفت : برای خشک کردن پودر نقره این نیاز احساس می شد که پس از بررسی و تحقیقاتی که تیم عملی و پژوهشی این شرکت انجام دادند به این نتیجه رسیدیم که این دستگاه را طراحی و تولید کنیم و تا کنون این دستگاه نمونه داخلی و خارجی ندارد.

هنگام خداحافظی با این نخبه ها و جوانان ایرانی به این فکر بودم که به ثمر رسیدن این ایده ها نشان می دهد که همت مهمترین اهرم پیشران چرخ های صنعت است.

و کلام آخر این که شرکت های دانش بنیان چراغ راهی برای جوانان ایرانی روشن کرده که با ایمان ، اراده و پشتکارشان ایده های خود را به عمل برسانند.


انتهای پیام /ک

گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.