معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: سینما‌های شیراز برای دو بازی نخست ایران در جام جهانی ۵۰۰ میلیون ریال بلیت فروخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به فروش ۵۰۰ میلیون ریالی بلیت بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی بیان کرد: ۲۵۰ میلیون ریال آن تنها در هنرشهر آفتاب و مابقی حاصل فروش بلیت در دیگر سینما‌ها بوده است.

وی با اشاره به استقبال از حوزه فوتبال در سینما‌ها به ویژه در دو بازی نخست تیم ملی ایران که ظرفیت همه سالن‌ها پر شد، تصریح کرد: این اداره کل تنها به پنج سینمای پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب، پردیس گلستان، سعدی، ایران و سینماتک پیرسوک مجوز پخش مسابقات را داده است، که پخش فوتبال در مکان‌هایی از جمله کافه‌ها فاقد مجوز است.

رنجبر افزود: مکان‌هایی که مسابقات فوتبال در آن‌ها پخش می‌شود، باید از کمیسیون ماده ۵ یعنی استاندارد پخش فیلم‌ها به صورت نمایش عمومی برخوردار باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: در بازی‌های معمول جام جهانی با ریزش ۷۰ درصدی مخاطبان مواجه هستیم که درصورت حذف احتمالی ایران از این دوره از مسابقات، مخاطبان به همین میزان کاهش می‌یابند و پیش‌بینی می‌شود در بازی‌های مرحله نهایی دوباره شاهد افزایش مخاطب باشیم.

رنجبر اضافه کرد: نرخ بلیت مسابقات فوتبال ۲ هزار تومان از بلیت معمول سینما‌ها ارزان‌تر است و کف قیمت بلیت معادل ۱۰ هزار تومان برای سینما‌های ممتاز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در روسیه بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۴ خرداد آغاز و تا ۲۴ تیر ادامه دارد.

گفتنی است، تیم ملی ایران در گروه B. این مسابقات شرکت کرده و بازی بعدی ایران دوشنبه ۴ تیر ۹۷ ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه مقابل تیم ملی پرتغال آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ت

استقبال شهروندان فارسی از پخش مسابقه فوتبال در سینما‌های شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.