تدابیر امنیتی شدید پلیس انگلیس برای سفر ماه آتی ترامپ به این کشور

بنا به گزارش‌ها، قرار است سرویس هوایی ویژه انگلیس در کنار ۱۰ هزار نیروی پلیس، مسئولیت تامین امنیت سفر دونالد ترامپ به این کشور را برعهده بگیرند.

آماده باش گسترده پلیس انگلیس در زمان سفر ماه آتی ترامپ به این کشوربه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سان، سرویس هوایی ویژه انگلیس (اس آی اس) قرار است در کنار 10 هزار نیروی پلیس، مسئولیت تامین امنیت سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به این کشور بر عهده بگیرند.

بنا به گزارش‌ها، افسران نخبه پلیس انگلیس برای مقابله با حملات تروریستی علیه رئیس جمهور آمریکا در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و همچنین تعداد زیادی ون‌ پلیس برای مقابله و نظارت بر تظاهرات گسترده احتمالی در لندن حضور خواهند داشت. در کنار نیروهای معمول پلیس انگلیس، نیروهای ضد ترور که در اس آی اس آموزش دیده‌اند نیز به حالت آماده‌باش خواهند بود.

بنا به گزارش روزنامه «میل آن ساندی» چاپ انگلیس همچنین قرار است 40 ماشین و موتورسیکلت پلیس در زمان حضور ترامپ در جاده‌های لندن مستقر شوند تا از او در مقابل هر گونه تلاش برای ترور احتمالی محافظت نمایند. تحت برنامه موسوم به عملیات منیفولد، روزهای استراحت نیروهای پلیس لغو و به آنها گفته شده که ممکن است برای عملیات به صدها مایل دورتر منتقل شوند.

کوین هرلی، رئیس پیشین نظارت عمومی در پلیس لندن، در این باره گفت: «قرار است تدابیر امنیتی گسترده‌ای در زمان حضور ترامپ در لندن به اجرا درآید. حتی نیروهای پلیس ما از مناطق اطراف نیز برای کمک در زمان بروز حوادث خشونت بار بکار گرفته خواهند شد». این افسر پلیس تاکید کرد هر زمان رئیس جمهور آمریکا به لندن سفر می‌کند به علت وجود تهدید تروریستی، تمهیدات امنیتی گسترده‌ای در نظر گرفته می‌شود.

سفر ترامپ به انگلیس قرار است در 13 ماه جولای و پس از حضور او در نشست سران ناتو در بروکسل صورت گیرد. این سفر رسمی نخواهد بود، بلکه او در چارچوب یک سفر کاری در این کشور حضور خواهد یافت. با این حال ترامپ قرار است در این سفر با ملکه انگلیس نیز دیدار داشته باشد.

انتظار می رود سفر ماه آینده ترامپ به انگلیس با اعتراضات بسیاری در این کشور روبرو شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار