گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه با تمسک به آموزه‌های قرآنی، اتحاد اهل تشییع و تسنن و عمل به اجرای آن، محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ اسکندر اسکندری، قائم‌مقام کمیته امداد استان گلستان گفت: فعالیت و حمایت از صندوق امداد ولایت، مسئولیتی فرا حوزه‌ای است تا با تبیین آموزه‌های قرآنی، احیاکننده فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه باشیم.

اسکندری افزود: صندوق امداد ولایت، نه سود می‌گیرد ونه سود می‌دهد و مشارکت بیشتر مردم در افتتاح حساب، موجب افزایش اعطا تسهیلات قرض‌الحسنه برای گره‌گشایی مشکلات نیازمندان می‌شود.

اسکندری به نقش پررنگ مردم اهل سنت گلستان در پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: علمای اهل سنت با رایزنی با مودیان، شورا و عاملین زکات، مبلغین، طلاب و بازاریان اهل تسنن باعث افزایش افتتاح حساب سپرده صندوق امداد ولایت استان گلستان برای کمک حداکثری به محرومان و مستضعفان شوند.

جواد فردی، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان هم در جلسه هم اندیشی گفت: در سال ۹۶ صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان بااعتباری بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۸۴۳ نفر تسهیلات خودکفایی اعطا کرده است.

فردی افزود: سال گذشته این صندوق چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی اعم از مسکن، کمک‌هزینه ازدواج و تحصیلی و موارد دیگر بااعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است.

فردی به لزوم تقویت فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور اشاره کرد و افزود: این نهاد در نظر دارد با استفاده از مبلغین دینی به تبلیغ این فرهنگ وسنت الهی بپردازد تا موجب ترغیب و تشویق مردم برای افتتاح حساب در این صندوق شود.

انتهای پیام/گ/م

 

فرهنگ قرض‌الحسنه با اتحاد شیعه و سنی گسترش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.