بررسی اشتغال روستایی در هفتمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی

همه دستگاه ها با همکاری یکدیگر باید طرح های مربوط به اشتغال روستاییان را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در این جلسه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت استان تاکید شده است تا شغل جایگزین برای کشاورزی شناسایی و به مردم و مسئولان استان معرفی کنند، استاندار زنجان گفت : متاسفانه تاکنون در این امر موفق نبوده اند.
درویش امیری علت عملکرد ضعیف در این حوزه را نبود رویه واحد در پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات، همچنین ثبت نام فله ای اعلام کرد.
استاندار زنجان با اشاره به عملکرد نه چندان مطلوب اشتغال روستایی در سطح کشور گفت: میانگین جذب تسهیلات در کشور ۹.۷ درصد است و جایگاه استان زنجان هم چندان مناسب ارزیابی نمی شود.
درویش امیری همچنین از انجام ثبت‌نام بدون کارشناسی شده ی طرح‌های اولیه گله کرد و افزود: این عدم کارشناسی مشکلاتی را به ارمغان آورده است.
به گفته استاندار زنجان شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده بیشترین میزان ثبت‌نامی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی را داشتند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله بانک‌ها و مؤسسات عامل، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها برای بهبود وضعیت جذب تسهیلات استان هماهنگی لازم را به عمل آورند.
درویش امیری با اشاره به اینکه در استان زنجان همچنان نگاه سنتی به اشتغال در روستاها وجود دارد، بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طرح‌های اشتغال سهل‌الوصول را در مناطق روستایی جایگزین کشت‌هایی که آب فراوانی مصرف می‌کند، ارائه کنند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در ادامه جلسه خواستار ارائه گزارش توسط مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت گاز و شرکت‌های آب و فاضلاب در زمینه دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف و کم‌مصرف شد و گفت: بودجه جاری دستگاه‌های پرمصرف کاهش خواهد یافت.
در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ۲۱ شهر زنجان تحت پوشش خدمات شرکت گاز قرار دارند، گفت : ۱۰۰ درصد شهرهای زنجان از گاز طبیعی برخوردار هستند.
احمدلو تعداد روستاهای دارای سکنه استان زنجان را ۹۱۰ روستا اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۹۲ روستا از گاز شهری بهره‌مند بوده و عملیات گازرسانی به ۱۱۳ روستا همچنان ادامه دارد.
وی نرخ کلی خانوارهای شهری و روستایی استان زنجان ۹۲.۶ درصد اعلام کرد .

انتهای پیام/ ک

 

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.