‌مدیرکل آمار و اطلاعات استان اردبیل:

سالانه بیش از ۳۰۰۰ خانواده به مستاجران اردبیل افزوده می‌شوند

مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل گفت: ما در شرایط کنونی با یک افزایش دو برابری در تعداد واحد‌های مسکونی آپارتمانی در سطح استان اردبیل روبرو هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌فریبرز دهقان ‌مدیرکل آمار و اطلاعات استان اردبیل گفت: بهترین سرشماری نفوس و مسکن با اطلاعات و آمار دقیق و ریز در سال ۹۰ انجام شد، به طوری که متاسفانه در سال ۹۵ برخی از آیتم‌های ریز و مورد نیاز در سرشماری لحاظ نشد که قرار بود برخی از این اطلاعات از طریق ورود به لینک نظام جامع اطلاعاتی و آمار ثبتی مسکن در کشور به دست آید که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در آخرین سرشماری تعداد واحد‌های مسکونی استان اردبیل ۳۴۶ هزار واحد احصاء شده بود، خاطرنشان کرد: از نظر واحد‌های مسکونی ۹۳ هزار و ۴۰۹ واحد که در حدود ۲۷ درصد را شامل می‌شد مربوط به واحد‌های مسکونی آپارتمانی و مابقی واحد‌های غیرآپارتمانی بودند، در حالی که در سال ۹۰ بالغ بر ۱۵ درصد واحد‌های مسکونی استان آپارتمانی بودند.

مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل از افزایش دو برابری تعداد واحد‌های مسکونی آپارتمانی در پنج سال اخیر خبر داد و افزود: عمر واحد‌های مسکونی نیز به طور متوسط در گروه ۱۰ تا ۲۰ ساله بیشترین واحد‌ها را شامل می‌شود، به طوری که متوسط عمر واحد‌های مسکونی بین ۱۰ تا ۲۰ سال است.

دهقان گفت: ما در استان ساختمان شاخص نداریم و هنوز در این استان با مشکل پارکینگ روبرو هستیم، به طوری که پارکینگ محلات یکی از مشکلات اساسی برای آپارتمان‌نشینان و واحد‌های مسکونی به حساب می‌آید.

وی در مورد زیربنای واحد‌های مسکونی نیز بیان کرد: در فاصله سرشماری ۹۰ تا ۹۵ ما با افزایش زیربنای واحد‌های مسکونی روبرو بودیم، به طوری که تعداد واحد‌های مسکونی ۱۰۱ متر تا ۱۵۰ متر رو به فزونی گذاشته و واحد‌های مسکونی با متراژ ۸۰ متر نیز به حداقل رسیده است که نشان می‌دهد مردم این استن علاقمند به افزایش فضای واحد‌های مسکونی خود هستند.

مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل درر موررد مستاجرین و وضعیت استان از این بابت تصریح کرد: در سطح استان سالانه ۵۴ صدم درصد به تعداد مستاجرین افزوده می‌شود، به طوری که هر سال ۳ هزار و ۳۰۰ خانواده به مجموعه مستاجرین استان اردبیل اضافه می‌شود.

دهقان ادامه داد: ۲ هزار نفر از این افزایش مستاجرین مربوط به شهر اردبیل است، به طوری که به درصد مستاجرین در شهر اردبیل سالانه ۰.۵۷ درصد اضافه می‌شود.

وی بیشترین جمعیت مستاجر را با بیش از ۲۴.۹۷ درصد مربوط به اردبیل اعلام کرد و گفت: بعد از اردبیل پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر با بیشترین جمعیت مستاجر روبرو هستند.

مدیر کل آمار و اطلاعات استان اردبیل در مورد عمر واحد‌های مسکونی نیز اظهار کرد: از مجموع ۳۴۶ هزار و ۶۳۷ واحد مسکونی سرشماری شده در استان اردبیل واحد‌های مسکونی با عمر ۱۰ تا ۲۰ سال که ۳۰ درصد این واحد‌ها را تشکیل می‌دهد در حدود ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ واحد هستند و بعد از آن واحد‌های مسکونی با عمر بین ۵ تا ۱۰ سال قرار دارند که ۲۴.۷ درصد واحد‌های مسکونی استان را تشکیل می‌دهند که تعداد این واحد‌ها نیز ۸۵ هزار و ۵۳۶ واحد است.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

 

افزایش مستاجران در اردبیل

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۷
چرا به فکر مشکلات مردم رسیدگی نمیرسید
آخرین اخبار