مدیرکل راه‌آهن آذربایجان؛

راه اندازی خط ریلی تهران- تبریز- آنکارا

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: خط ریلی تهران- تبریز- آنکارا مرداد ماه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ارسلانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی این مسیر ریلی فراهم شده و طی چند روز آینده آخرین جلسه هماهنگی با طرف ترکی در ترکیه صورت خواهد گرفت تا مسائل فنی و اقداماتی همچون بحث ترد، نوع واگن‌ها، ظرفیت جابع‌جایی، کنترل بیلط و ... نیز نهایی شود.

وی این جلسه را در رده مدیران راه‌آهن اعلام کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که برای راه‌اندازی مسیر تبریز- وان صورت گرفته، تقریبا زیرساخت‌های ایجاد مسیر ریلی بین سه شهر یاد شده آماده است و از امکانات بالقوه موجود بهره‌برداری و استفاده حداکثری خواهد شد.

ارسلانی اضافه کرد: هفته گذشته اولین سفر ریلی قطار مسیر تبریز- وان نیز صورت گرفت که با توجه به برنامه‌ریز‌های انجام شده دوشنبه هر هفته این قطار ساعت ۲۳:۳۰ ً. تبریز را به مقصد وان ترک و ساعت ۲۲ روز بعد یعنی سه‌شنبه از وان به سمت تبریز حرکت خواهد کرد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی نوع قطار مسیر تبریز- وان را اکسپرس خواب با کوپه‌های ۶ نفره عنوان و تاکید کرد: با توجه به شب رو بودن این مسیر این نوع قطار در جهت جلب رضایت مشتری مورد توافق دو طرف ایرانی و ترک قرار گرفت و ظرفیت آن نیز ۲۵۰ نفر است که در صورت استقبال قابل افزایش خواهد بود.

وی، موضوع جذب گردشکر را مورد یادآوری و تصریح کرد: سیاست‌های سیستم ریلی کشور و به تبع آن استان نیز تحقق این سیاست است و راه‌اندازی خطوط ریلی نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

گفتنی است، راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی چهارده گانهٔ راه‌آهن ایران است. محدوده ٔ. این ناحیه محور‌های تبریز- تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند و شامل ایستگاه‌های گاز تبریز و جلفا، ایستگاه‌های تشکیلاتی گذرگاه مرزی رازی خوی- ایستگاه سلماس- ایستگاه سهلان- ایستگاه شرفخانه- ایستگاه شهید رهبری- ایستگاه صوفیان- ایستگاه عجب‌شیر- ایستگاه مرند است.

همچنین ایستگاه آذر بناب، ایستگاه بابکان، ایستگاه پرویز بهمن، ایستگاه پیام، ایستگاه چشمه کنان، ایستگاه دیزج خلیل، ایستگاه زارعی، ایستگاه عباسی، ایستگاه گرگر، ایستگاه میلادی و ایستگاه هرزند از ایستگاه‌های تحت‌فرمان این راه آهن محسوب می‌شوند.

ایستگاه اقبالی، ایستگاه تسوج قلعه، ایستگاه زال، ایستگاه سگبان، ایستگاه شکریازی، ایستگاه شیرآیین و ایستگاه کندلج به عنوان ایستگاه‌های بسته این خطوط ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

انتهای پیام/ش

ریل‌های قطار، تهران- تبریز و آنکارا را به هم می‌رساند

برچسب ها: راه آهن ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار