فرجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

وجود بیش از ۳۵۰۰ دستگاه دیالیز فعال در بیمارستان‌های کشور/ تولید داروهای وارداتی در داخل کشور هدف اصلی هلال احمر

وجود بیش از ۳۵۰۰ دستگاه دیالیز فعال در بیمارستان‌های کشور/ تولید داروهای وارداتی در داخل کشور هدف اصلی هلال احمررئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از وجود ۳۵۰۰ دستگاه دیالیز فعال در سطح بیمارستان‌های کشور خبر داد.

علی فرجی رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به عنوان یک مجموعه دارویی و تجهیزات پزشکی گام‌های موثری را در زمینه تولید انواع دارو و تجهیزات پزشکی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌ها و مراکز دیالیز سراسر کشور فعال هستند، گفت: علاوه بر وجود ۳۵۰۰ دستگاه دیالیز، فیلتر‌های با کیفیت بالا، ست دیالیز، انواع سرنگ، سرسوزن‌های پزشکی، مایع دیالیز و غیره در سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تولید می‌شود.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مطرح کرد: برنامه پیش رو سازمان تدارکات پزشکی، بهسازی خط تولید فیلتر‌ها است که با همکاری صاحبان تکنولوژی تولید فیبر و فیلتر‌های دیالیز، تولید فیبر را از ابتدا خواهیم داشت.

بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه تولید فیبر در کشور وجود دارد

وی همچنین افزود: بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه تولید فیبر در کشور وجود دارد و ما اگر در زمینه تولید فیبر موفق شویم، قیمت فیبر و فیلتر دیالیز به شدت کاهش یافته و از واردات آن مستغنی خواهیم بود.

فرجی با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی مجموعه‌ای کامل برای تولید، واردات و توزیع دارو است، گفت: شرکت داروسازی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تولید دارو‌های عادی را در دست اجرا دارد و هدف ما این است که دارو‌های خاصی را که وارداتی هستند، در داخل کشور تولید شوند.

وی افزود: در بخش واردات دارو، بیمارانی هستند که دارو‌های خارج از فهرست تهیه می‌کنند و با توجه به ممنوعیتی که در برنامه ششم توسعه برای تجویز این دارو‌ها تصویب شده است، بیماران برای تهیه این دارو‌ها دچار مشکل شدند.

حل مشکل تهیه داروهای وارداتی برای بیماران خاص

فرجی در خصوص حل مشکل این دارو‌های خارج از فهرست افزود: طی مشورت‌هایی که سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با سازمان غذا و دارو داشته است، رئیس سازمان غذا و دارو مجوزی را به ما داد که بر اساس آن برای وارد کردن این دارو‌ها مشکلی نخواهد بود.

وی در نهایت در مورد دارو‌های فوریتی گفت: در بحث دارو‌های فوریتی، رئیس جمعیت هلال احمر، سازمان تدارکات پزشکی را موظف کرده است که با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ذخیره استراتژیکی برای دارو‌های فوریتی ایجاد شود، لذا با انجام این کار بیماران در تامین دارو‌های خاص و وادراتی مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار