کمبود ۱۲ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

معاون پشتیبانی و تامین منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۲ هزار معلم مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین بُر  معاون پشتیبانی و تامین منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای سال تحصیلی جدید بخشی از این کمبود‌ها را از طریق سهمیه آزاد، بیش از هزار نفر را از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۳۲۰۰ نفر را هم از نیرو‌های خرید خدمت، تامین خواهیم کرد که نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد دو برابری خواهد داشت.

حسین بُر افزود: هم اکنون در استان ۱۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که بیشترشان مربوط به مقطع متوسطه هستند و درصدد هستیم از طریق طرح روستا مرکزی، توسعه مدارس شبانه روزی و آموزش از راه دور، شرایط ادامه تحصیل را برای آنان فراهم کنیم.

معاون پشتیبانی و تامین منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۲ هزار معلم مواجه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم  گفت: سیستان و بلوچستان با کمبود بیش از چهار هزار کلاس درس مواجه است و از طرفی ۸۰۰ مدرسه هم قدیمی و غیر استاندار است که قرار است برای نوسازی آن‌ها طی امسال و سال آینده، تامین اعتبار شود.

راشکی افزود: کلاس‌های کپری شناسایی شده در استان ۱۵۰ باب است که به همت خیران، همه آن‌ها در تابستان امسال حذف و تبدیل به کلاس‌های درس استاندار خواهند شد.

یوسفی، فرماندار خاش هم مشارکت و حضور مردم را در کمک به آموزش و پرورش و پیشبرد اهداف آن بسیار موثر دانست و خواستار گسترش این همکاری شد.

انتهای پیام/ع

کم و کسری‌های آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار