محرم اینجه، اصلی‌ترین رقیب رجب طیب اردوغان، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه را پذیرفت.

رقیب اصلی اردوغان نتیجه انتخابات ترکیه را پذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، محرم اینجه، رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ترکیه گفت این انتخابات از زمانی که اعلام شد به صورت زودهنگام برگزار می‌شود تا زمان اعلام نتایج، ناعادلانه بود.

با این حال وی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را پذیرفت. اینجه از اردوغان خواست «رئیس جمهور همه مردم» ترکیه باشد.

محرم اینجه امروز دوشنبه بعد از شکست در انتخابات، در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

اینجه با بیان اینکه 15 میلیون نفر به وی رای داده‌اند، از رجب طیب اردوغان، نامزد حزب عدالت و توسعه و پیروز انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه، خواست تا به جای اینکه رئیس‌جمهور اعضای حزبش باشد، رئیس‌جمهور 80 میلیون نفر جمعیت ترکیه باشد.

رجب طیب اردوغان بر اساس نتایج غیررسمی، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شناخته شد. منابع ترکیه‌ای، میزان آرای اردوغان را پس از شمارش ۹۸ درصد آرای انتخاباتی، ۵۲.۳ و میزان مشارکت مردم در انتخابات را نزدیک به ۹۰ درصد اعلام کرده‌اند.

با وجود آنکه هنوز نتایج رسمی انتخابات ترکیه اعلام نشده، اردوغان طی یک سخنرانی، خود را پیروز این انتخابات معرفی و از اعتماد مردم ترکیه به خود قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۴ تير ۱۳۹۷
خدا پدرش رو بیامرزه
آخرین اخبار