اجرای طرح ملی الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان در قم

مراسم افتتاحیه طرح ملی الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مراسم افتتاحیه طرح ملی الگوی تلاوت ویژه دانش آموزان باحضورحسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان،شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان،معاونان اداره کل آموزش پرورش استان و جمعی از دانش آموزان در تالار شهر برگزار شد.

این مراسم با حضور بالغ‌بر400 نفراز شرکت‌کنندگان این طرح به همراه اولیاء دانش آموزان شرکت‌کننده در این طرح برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی استان قم در این مراسم عنوان کرد: این طرح امسال برای سومین سال در قم و در مناطق مختلف آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود.

خدا محمدی اضافه کرد: این طرح در واقع در قالب طرح پرورش استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود، همچنین طرح الگوی تلاوت در سطح مدارس و با هماهنگی آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک موسسه قرآنی در مشهد مقدس نیز اجرا می‌شود.

مقدم کیا دبیر اجرایی کشوری طرح ملی الگوی تلاوت نیز به چگونگی راه‌اندازی این طرح پرداخت و با بیان یکی از فواید این طرح عنوان کرد: این طرح سبب همراهی اعضای خانواده با فرزند قاری آن‌ها می‌شود که سبب ایجاد نشاط معنوی شده و حتی در دورترین اقصی نقاط کشور هم اثرگذار بوده است، خواستار عنایت بیشتر خانواده‌ها به این طرح شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز با تأکید بر استفاده از استعدادهای قرآنی نونهالان و نوجوانان، خواستار تعلیم این کتاب آسمانی بر اساس علوم و فنون روز شد.

وی ارتباط مستمر این دانش آموزان با برنامه قرآنی اسراء را نیز از دیگر نتایج این فعالیت اعلام کرد و افزود: تاکنون سه گروه از همین دانش آموزان جهت تلاوت حضوری به شبکه قرآن اعزام‌شده‌اند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان اینکه سه سال از طول فعالیت الگوی تلاوت می‌گذرد بیان کرد: در این مدت تعداد 6500 نفر مستعد قرآنی کشف‌شده که برای تقویت و ارتقاء به کلاس‌های تخصصی قرآن مراجعه نموده‌اند.

در ادامه سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد نیز با بیان اینکه قم به‌عنوان استان منتخب این طرح، سبب ایجاد شورونشاط معنوی در میان خانواده‌ها شده و این اقدام را سبب افتخار دانسته و خواستار استفاده بهینه از این فرصت طلایی شد.

در پایان از تعدادی از دانش آموزان برگزیده این طرح که در دارالقرآن‌های قم مشغول فعالیت هستند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

طرح ملی الگوی تلاوت ویژه دانش‌آموزان در قم آغاز شد

برچسب ها: طرح ملی ، الگوی تلاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار