مصباحی مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت ارزهای گوشه و کنار کشور را جمع آوری کند/ دولت نباید به نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز دلخوش باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:تنها راه برون رفت از شرایط کنونی بازار ارز انتخاب مدیران شایسته و مسئولیت پذیر است .

دولت ارزهای گوشه و کنار کشور را جمع آوری کند/ دولت نباید به نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز دلخوش باشدغلامرضا مصباحی مقدم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و افزایش نرخ ارز به صورت متعادل اظهار کرد دولت باید به صورت جدی پای کار بیاید و مسئولیت اتفاق های پیش آمده را بر عهده گیرد.

وی افزود: اگر دولت مدیریت منابع ارزی و اقتصادی را به دست گرفته و به صورت جدی عمل کند می‌تواند اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را سامان بخشد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: ما چنین شرایطی را در طی ۴۰ سال گذشته بارها و بارها تجربه کرده ایم به عنوان مثال در سال ۷۴قیمت دلار به یکباره از ۳۵۰ به ۹۶۰ تومان افزایش پیدا کرد،اما مدیریتی قوی با وجود بدهی ۴۰ میلیارد دلاری توانست ثبات را به بازار ارز برگرداند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس نهم بیان کرد:در سال ۱۳۹۱ کشوربا جهش قیمت غیر عادی قیمت ارزی مواجه بودو در آن برهه بنده ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را بر عهده داشتم لذا برای حل این مسئله با آقای ابوترابی فرد و ریاست بانک مرکزی وقت جلساتی برگزار کرده و موفق شدیم که جلوی افزایش بی رویه قیمت ارز را بگیریم.

وی ادامه داد:اکنون نیز امکان حل مشکل ارزی وجود دارد و  دولت نباید به نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز دلخوش باشد و تصور کند که می‌تواند تمام تقاضا را با این نرخ ارز پاسخ دهد و باید به صورت جدی وارد بازار شده و اسب سرکش ارز را مهار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دولت اگر می تواند باید کلیه ارزهای گوشه و کنار کشور را جمع آوری کند و اگر قادر در انجام این کار نیست باید بتواند با استفاده از سیاست های هوشمندانه قیمت ارز را مهار کند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: تنها راه برون رفت از شرایط کنونی بازار ارز انتخاب مدیران شایسته و مسئولیت پذیر است تا بتوانند بر بازار ارز کنترلی قوی داشته باشند چرا که حوزه ریاست در بانک‌مرکزی کنونی چنین تدابیری وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار