در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هیچ فرد یا موسسه‌ خیریه‌ای به انتشار تصاویر مددجویان بهزیستی مجاز نیست

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: هیچ فرد یا موسسه خیریه‌ای مجاز به انتشار تصاویر کودکان تحت پوشش بهزیستی نیست.

هیچ فرد یا موسسه ای به انتشار تصاویر مددجویان بهزیستی مجاز نیستداریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود هیچ فرد یا موسسه خیریه‌ای مجاز به انتشار تصاویر کودکان تحت پوشش بهزیستی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد:حفظ عزت و کرامت انسانی سایر گروه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از کودکان و خردسالان گرفته تا مددجویان بزرگسال این سازمان از جمله مواردی است که در اولویت‌های ما قرار دارد و همواره بر آن تاکید داریم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه به تشریح علل ورود سازمان بهزیستی به حمایت از جامعه هدف خود پرداخت و  یادآور شد: ارائه خدمات متعدد به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در راستای حفظ کرامت انسانی افراد فوق صورت می‌گیرد.

حفظ کرامت انسانی و توانمندسازی مددجویان اولویت سازمان بهزیستی

بیات نژاد همچنین اضافه کرد: توانمندسازی سایر اقشار تحت پوشش بهزیستی و فراهم کردن برخورداری از فرصت‌های برابر اجتماعی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای حفظ کرامت انسانی مددجویان تحت پوشش خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: هر نوع سوءاستفاده از تصاویر کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی تخلف است و اگر فرد یا موسسه‌ای بخواهد خدشه‌ای بر عزت و کرامت انسانی کودکان یا سایر افراد جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی وارد کند، به طور جدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بخشنامه ممنوعیت انتشار تصاویر جامعه مددجویان تحت پوشش بهزیستی توسط موسسات خیریه از ابتدای تاسیس موسسه به  این مراکز ارسال شده است و  اگر فردی بخواهد برای کسب منافع مالی و یا هر نوع منفعتی، به طور عمد یا سهو با استفاده از این تصاویر احساسات و عواطف انسانی را نیز تحت تاثیر قرار دهد، متخلف است و با او به صورت قاطعانه برخورد می‌شود.

بیات نژاد یادآور شد: موسسات خیریه موظف هستند در چهارچوب بخشنامه‌های ابلاغی و دستورالعمل‌های مصوب بهزیستی اقدام و کرامت و عزت جامعه تحت پوشش را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار