ثبت ۴۱ مورد ابتلا به بیماری کریمه کنگو در هرات

مسئولان صحی هرات اعلام کردند که هرات بیشترین میزان مبتلایان به بیماری تب خون دهنده کریمه کنگو را در سطح کشور دارا می‌باشد.

ثبت ۴۱ مورد ابتلا به بیماری کریمه کنگو در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان صحی هرات اعلام کردند که هرات بیشترین میزان مبتلایان به بیماری تب خون دهنده کریمه کنگو را در سطح کشور دارا می‌باشد.

کریمه- کنگو، بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

احمد امیر‌نژاد، مسئول پاسخگویی به حالت اضطرار ریاست صحت عامه هرات گفت که از آغاز سال جاری تاکنون ۱۱۵ مورد بیماری تب خون دهنده در سطح کشور به ثبت رسیده که از این میان، ۴۱ مورد در سطح ولایت هرات بوده است.

در همین حال، محمد نعیم دولتی، مسئول شفاخانه مرکزی هرات در حاشیه کنفرانس علمی تحقیقی تب خون دهنده از آمار بلند مبتلایان به بیماری تب خون دهنده در این ولایت ابراز نگرانی کرد.

وی افزود که از آغاز سال جاری تاکنون پنج تن به‌خاطر ابتلا به بیماری تب خون دهنده در هرات جان داده‌اند. وی گفت: «هم اکنون تماس با حیوانات بیشتر شده، هوا هم گرم است و کسانیکه در نزدیکی حیوانات زندگی می‌کنند، مورد گزش کنه قرار می‌گیرند و به این بیمار مبتلا می‌شوند».

به نوشته افق، بر بنیاد آمار شفاخانه مرکزی هرات، در سال گذشته ۸۰ تن در این ولایت به بیماری «تب خون دهنده» مبتلا شدند که از این میان، ۱۷ تن جان‌هایشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار