مقام افراط‌گرای اتریشی: برای رای‌دهندگان به اردوغان، زندگی در ترکیه از اتریش مناسب‌تر است!

نایب رئیس حزب آزادی اتریش گفت برای افرادی که به اردوغان رای داده‌اند، زندگی در ترکیه به مراتب از اتریش مناسب‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، نایب رئیس حزب راست گرای افراطی «آزادی اتریش» گفت اتباع ترکیه‌ای در اتریش که در انتخابات روز گذشته به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، رای داده اند، به اتریش تعلق ندارند.

در پی انتشار نتایج شمارش آرا در اتریش که نشان می‌داد 72 درصد از اتباع ترکیه‌ای ساکن در اتریش به اردوغان رای داده اند، یوهان گودنوس، معاون رئیس حزب آزادی اتریش، گفت این نتایج بار دیگر نشان داد تلاش‌ها به منظور «ادغام هزاران شهروند ترکیه‌ای در جامعه اتریش، به طور کامل ناموفق بوده است.»

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشخص است برای تمامی افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به رجب طیب اردوغان رای داده اند، زندگی در ترکیه نسبت به اتریش به مراتب مناسب‌تر است.»

نزدیک به 270 هزار تبعه ترکیه‌ای در اتریش زندگی می‌کنند. در میان این افراد، حدود 107 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ترکیه بوده اند و حدود نیمی از آن‌ها در انتخابات دیروز مشارکت داشته اند.

در انتخابات زودهنگام روز یکشنبه ترکیه، اردوغان توانست با کسب بیش از 52 درصد آرا، به مدت 5 سال در سمت خود به عنوان رئیس جمهور ترکیه باقی بماند. بر اساس اصلاحات اخیر در قانون اساسی ترکیه که در ماه آوریل سال گذشته میلادی در یک همه‌پرسی رای آورد، قدرت اجرایی رئیس جمهور این کشور نسبت به دوره کنونی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار