سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان، از فعالیت ۷ هزار و ۴۷۹ سفیر سلامت در شهرستان سپیدان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به آغاز برنامه خودمراقبتی و جذب سفیر سلامت از پایان سال ۱۳۹۴، گفت: تاکنون ۵۸ و هشت دهم درصد کل خانوار‌های شهرستان، زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر هدف «هر خانوار؛ یک سفیر سلامت» و پوشش ۱۰۰ درصدی خانوارها، ادامه داد: همه شهروندانی که دارای دست‌کم ۸ کلاس سواد هستند، با مراجعه به مرکز بهداشت سپیدان می‌توانند به عنوان «سفیر سلامت»، نام نویسی کنند.

کریمی با بیان اینکه سفیر سلامت، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و همچنین دریافت بسته‌های آموزشی در زمینه خود مراقبتی، دانسته‌های خود را به اعضای خانواده‌اش منتقل می‌کند، افزود: سفیر سلامت قادر است، ناخوشی‌های جزئی و بیماری‌های مزمن خود و اعضای خانواده‌اش را کنترل کرده و تعداد مراجعه و نیاز آن‌ها را به پزشک یا مراکز اورژانس، کاهش دهد.

وی اضافه کرد: ۸ هزار و ۳۵۶ جلد کتاب آموزشی با موضوع‌های خودمراقبتی در ناخوشی‌های جزئی، خودمراقبتی در سکته‌های قلبی و مغزی، خودمراقبتی در سرطان‌ها، خودمراقبتی جوانان، سبک زندگی سالم و هفته به هفته بارداری، بین سفیران سلامت در سطح شهرستان توزیع شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به رشد ۱۶ درصدی پوشش سفیر سلامت طی یک سال گذشته، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۷، درصد پوشش خانوار‌های دارای سفیر سلامت، به ۷۰ درصد برسد.

انتهای پیام/ن

فعالیت سفیران سلامت در سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار