علوی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افتتاح حساب‌های سپرده طلا در دستور کار دولتمردان قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: بررسی های کارشناسی جهت افتتاح حساب های سپرده طلا در دستور کار دولت قرار گیرد.

افتتاح حساب های سپرده طلا در دستور کار دولتمردان قرار گیردعلوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه حباب قیمتها حقیقت تلخی است که باید آن را پذیرفت، گفت: متوجه باشیم، پیش در آمد جنگ اقتصادی جنگ روانی است لذا توصیه می کنم دولتمردان حساب سپرده طلا را مورد مطالعه قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایطی که آمریکا صرفا از برجام خارج شده و هنوز تحریم های اقتصادی به طور رسمی آغاز نشده است، شاهد شوک های شکننده در اقتصاد ایران هستیم .

نماینده مردم لامرد تصریح کرد: آنچه مسلم است تحریمهای آمریکا سبب فشارهای شدید اقتصادی بر ایران خواهد شد اما آگاه باشیم، آشفتگی این روزهای بازار سکه و ارز نتیجه غیر مستقیم و روانی تحریمهاست نه خود تحریمها.

علوی اظهار کرد: حجم بالای نقدینگی ناشی از انحلال موسسات مالی و اعتباری، شوک روانی تحریمهای اقتصادی، تزریق یاس و ناامیدی در جامعه و تسویه حساب های جناحی و سیاسی رسانه ها، سبب خود خوری اقتصادی شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنین فضایی سبب شده مردم با بی اعتمادی نسبت به پول ملی، جهت حفظ ارزش وجوه نقد خود، اقدام به تبدیل پول ملی به اجناسی با قابلیت حفظ ارزش نمایند و در چنین حالتی هجوم سرمایه ها، سبب افزایش تقاضا در کالاهای سرمایه ای همچون سکه ، ارز ، خودرو و .... شده که کمبود عرضه در برابر این حجم از تقاضا، باعث افزایش حبابی قیمت ها در کالاهای مرجع و در نهایت تورم شدید می شود .

وی ادامه داد: متاسفانه نقدینگی داخلی که می تواند صرف تولید ارزش افزوده و افزایش ارزش پول ملی شود، در نتیجه شوک روانی تحریمها، همچون سیلی مخرب در جهت تنزل ارزش پول ملی قرار گرفته است.

نماینده مردم لامرد تاکید کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم، اگرچه از نتایج خروج آمریکا از برجام و تهدید به تحریم هاست اما ارتباط مستقیمی به تحریمهای آمریکا ندارد و اگر نتوانیم چنین فضایی را مدیریت نماییم با آغاز تحریمها و تاثیر مستقیم آن شاهد شوکهای به مراتب شکننده تری خواهیم بود .

علوی بیان کرد: به نظر میرسد دولت باید شرایطی را فراهم کند تا مردم بتوانند ارزش دارایی و پول ملی خود را بدون دغدغه های ناشی از تحریم حفظ نمایند و از آسیب های جدی به ارزش پول ملی نیز جلوگیری شود، بی تردید دعوت از نخبگان اقتصادی در ستاد مشترک جنگ اقتصادی ، آگاهی بخشی به مردم ، جلب اعتماد مردم به نظام و مسئولین و پرهیز از تنشهای رسانه ای امری ضروری است .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیشنهاد می شود بررسی های کارشناسی جهت افتتاح حساب های سپرده طلا و تضمین دولت به پرداخت قیمت روز بازار در دستور کار دولتمردان قرار گیرد .

علوی تاکید کرد: چنین اقدامی می تواند فرصت مناسبی جهت حفظ ارزش دارایی مردم فراهم نماید و از فشار تقاضای کاذب به ارز و کالاهای سرمایه ای بکاهد و نقدینگی موجود در جامعه را جهت سوق دادن به سمت تولید و ارزش افزوده مدیریت کند.

انتهای پیام/

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار