پیکرجان باخته سقوط هواپیما به خانواده وی تحویل داده شد/ راه اندازی بانک ژنتیکی مجرمین تا خبر گورهای دسته جمعی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از ثبت اطلاعات ۶۰۰ مجرم در بانک ژنتیک کرمانشاه خبر داد.

پیکرجان باخته سقوط هواپیما به خانواده وی تحویل داده شد/ راه اندازی بانک ژنتیکی مجرمین تا خبر گورهای دسته جمعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  آرتین کمالی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان اقدامات پزشکی قانونی استان کرمانشاه طی سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: با توجه به وقوع بزرگترین زلزله طی سال گذشته در استان کرمانشاه نقش پزشکی قانونی بسیار چشمگیر بود و تیم پزشکی ما بلافاصله پس از زلزله در این مناطق مستقر شدند و کار تشخیص هویت و صدور گواهی فوت را انجام دادند.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از امکانات ما برای بحث اربعین در مناطق زلزله زده مستقر بود و پس از حادثه زلزله بکارگیری شدند و طی صبح همان روز حادثه ۲ دستگاه کانتینر حمل جسد در ثلاث باباجانی و سرپلذهاب نیز مستقر کردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تعداد کل فوتی های حادثه زلزله را ۶۲۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: برای تعداد ۴۹۵ نفر از کشته شدگان از طرف پزشک قانونی جواز دفن صادر شد و تعدادی نیز به صورت شرعی در روستاها دفن شدند و تعدادی نیز به بیمارستان قصرشیرین برای صدور جواز دفن ارجاع داده شدند.
وی به اخبار کذبی که در فضای مجازی در خصوص گورهای دسته جمعی پخش شد اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تعصب مردم این خطه نسبت به دفن اجساد این اخبار دور از ذهن بود و در این مورد ما روستاها و شهرها را چادر به چادر بررسی کردیم.

کمالی ادامه داد: اخبار و حواشی مبنی بر خودکشی و کشته شدن بیش ا ز یک هزار نفر در مسکن مهرها کار را مشکل کرد اما باید بگویم در این مناطق هیچگونه آماری از خودکشی یا افزایش خودکشی نداریم و گورهای دسته جمعی نیز بی‌اساس بود..

وی در مورد یک کرمانشاهی که در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داد گفت: پیکر این شخص پس از بررسی های لازم طی روز گذشته به خانواده متوفی تحویل داده شد.

کمالی از پیشرفت ۷۰ درصدی ۲ مرکز پزشکی قانونی در پاوه خبر داد و افزود: این دو مرکز تا شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهند رسید و سالن تشریح اسلام آباد غرب نیز تا مهر ماه امسال تحویل می شود.

وی از راه‌اندازی بانک ژنتیک مجرمین طی سال گذشته خبر داد و گفت: استان کرمانشاه جزو ۱۰ استانی است که صاحب این بانک شده است و تا کنون اطلاعات ۶۰۰ نفر از مجرمین در بانک اطلاعاتی ثبت شده است و صاحب پروفایل هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار داشت: در این بانک نمونه ژنتیکی مجرمین نگهداری می شود که در صورت وقوع جرم در هر نقطه از کشور با استفاده از آثار بدن از جمله مو، ناخن و ... با مراجعه به این بانک می توان مجرم را به سرعت شناسایی کرد.

کمالی ابراز داشت: با توجه به امکان بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال و رخ دادن اتفاقات و حو ادث احتمالی حضور پزشکی قانونی در مرز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه به بیان گزارش عملکرد سال ۹۶ پرداخت و یادآور شد: جمع کل آمار فوتی ها در سال گذشته ۲ هزار و ۴۲۹ مورد با احتساب ۶۲۰ نفر فوتی حادثه زلزله بود.

کمالی کل معاینات بالینی سال گذشته را ۴۳ هزار و ۱۴۰ مورد اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۹ هزار و ۷۰۲ مورد مربوط به آقایان و ۱۳ هزار و ۴۵۸ مورد خانم ها بود، همچنین تعداد مراجعین سرپایی شامل مراجعان نزاع ۱۵ هزار و ۷۹۵ نفر، مجروحان تصادف ۱۰ هزار و ۵۷۲ نفر و مجروحان حوادث ناشی از حادثه کار نیز ۶۵۱ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اظهار داشت: از ۱۵ هزار و ۷۹۵ پرونده ادعای نزاع ۱۵ هزار و ۲۵۹ مورد نزاع واقعی و ۵۳۶ مورد اداعای ساختگی بوده است.

وی ضمن بیان اینکه مجوز سقط درمانی فقط از طریق پزشکی قانونی صادر می‌شود و باید حتما سن حاملگی زیر ۱۹ ماهگی باشد، خاطرنشان کرد: این مجوز پس از تایید و مشاوره با سه متخصص مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی از طریق پزشکی قانونی صادر می‌شود و در سال ۹۶ حدود ۳۴۹ مورد مراجعه داشتیم که تنها با ۲۱۹ مورد آن موافقت شد.

وی همچنین افزود: در سال گذشته ۲۲ نفر فوتی در اثر مسمومیت با قرص برنج و ۱۴۲ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر داشتیم.

کمالی کنترل خشم را مهم ترین عامل کاهش بسیاری از جرائم دانست و گفت: در سال گذشته ۱۸ مورد قتل با سلاح سرد داشتیم که طی آن ۱۵ نفر آقا و ۳ نفر خانم به قتل رسیدند.

 

انتهای پیام/ز

کنترل خشم مهم ترین عامل کاهش بسیاری از جرائم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.