عظیمیان خبر داد:

اختصاص 50 هکتار زمین جهت اسکان کارکنان معدن سنگ آهن/ مشکل 12 هزار خانواده منطقه محروم سنگان برطرف شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص 50 هکتار زمین جهت ساخت واحد‌های مسکونی کارکنان معادن سنگ آهن سنگان در شهرستان خواف خبر داد.

اختصاص 50 هکتار زمین جهت اسکان کارکنان معدن سنگ آهن/ مشکل 12 هزار خانواده منطقه محروم سنگان برطرف شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه بین سازمان ملی، زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی گفت: این توافق‌نامه در دو فاز 50 هکتاری تعریف شده و حاصل تلاش یک ساله سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در راستای حل مشکلات مسکن 12 هزار خانوار محروم در منطقه سنگان بوده است.

وی با بیان اینکه در واگذاری فاز اول این زمین‌ها سعی شده نهایت سهولت و همکاری با سازمان توسعه و نوسازی معادن انجام گیرد گفت: این 50 هکتار به صورت خام و طی قرارداهای با اجاره 99 ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در این واگذاری‌ها سعی کرده‌ایم همه سرمایه‌ مجری صرف ساخت و ساز پروژه شود و زمینی در این پروژه‌ها خریداری نشود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه این اراضی در حریم شهرها قرار گرفته و دارای ارزش افزوده است، گفت: از نظر اختصاص پروانه ساخت و خدمات این زمین‌ها مشکلی وجود ندارد و مالکیت دولت بر آنها قطعی است.

عظیمیان تصریح کرد: توافق‌نامه در دو فاز 50 هکتاری صورت می‌گیرد که هم اکنون اراضی فاز اول در شهرستان خواف آماده واگذاری هستند.

وی با بیان اینکه این اراضی با توجه به جمیع جهات مستعدترین زمین‌های ممکن در منطقه است، گفت: به لحاظ دسترسی و از نظر پیوست‌های فرهنگی این زمین‌ها در موقعیت و شرایط مناسبی واقع شده است.

عظیمیان در پایان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن متعهد است به هر دلیلی که این زمین‌ها تکافوی نیاز کارکنان معدن سنگان را نداشته باشد نسبت به تأمین زمین بیشتر برای این افراد اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار