مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده خبر داد

فعالیت ۳۴۶ مرکز مداخله در بحران بهزیستی در کشور

عباسی گفت: ۳۴۶ مرکز مداخله در بحران بهزیستی، خدمات حمایتی را در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله حوزه زنان و کودکان آسیب دیده به نیازمندان ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفیر سوئد به همراه فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده و همچنین برخی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور صبح امروز(چهارشنبه) از مرکز جامع خدمات مشاوره ۱۴۸۰ این سازمان بازدید کردند.

فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده در این بازدید اظهار کرد: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی کشور است و در حال حاضر ۳۴۶ مرکز مداخله در بحران، خدمات حمایتی شامل مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله حوزه زنان و کودکان آسیب دیده را ارائه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور با فعالیت سه معاونت پیشگیری، اجتماعی و همچنین معاونت توانبخشی خدمات خود را در راستای ارتقای سلامت اجتماعی به گروه‌های جامعه هدف خود ارائه می‌دهند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده در ادامه به تشریح فعالیت هر یک از معاونت‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری در راستای ارتقای سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و مواردی از این دست، فعالیت می‌کند.

وجود 2 مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک در کشور

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود ۲ مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مراکز فوق امکان حضور و ترک اعتیاد مادران معتاد در کنار کودکانشان وجود دارد و علاوه بر این مراکز ۶ مرکز ویژه ترک اعتیاد کودکان نیز در کشور فعالیت می‌کنند.

عباسی همچنین اضافه کرد: شیوع اعتیاد در بین زنان در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد و در ایران نیز در حال حاضر ۱۰ درصد معتادان کل کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بر این اساس ۱۰ درصد از خدمات درمانی سازمان بهزیستی به زنان اختصاص دارد.

نرخ بالای شیوع اختلالات شنوایی در میان کودکان ایرانی

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد از کودکان کشور تحت غربالگری شنوایی و بینایی قرار گرفته‌اند و بر اساس آخرین آمار متاسفانه نرخ شیوع اختلالات شنوایی در میان کودکان ایرانی زیاد است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۶ مرکز میان مدت ترک اعتیاد، شلتر‌ها (مراکز سرپناه شبانه) و همچنین مرکز DIC ویژه زنان معتاد خیابانی در کشور وجود دارد و خدمات مورد نیاز را به زنان ارائه می‌دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب همچون دختران فراری، زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب‌دیده و خشونت‌دیده مراکز ارائه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی را در تمام نقاط شهر‌های مختلف ایجاد کرده‌ایم و این مراکز علاوه بر خدمات فوق، خدمات بهداشتی و درمانی را نیز به جامعه هدف ارائه می‌کنند و تلاش بر این است تا در صورت مهیا شدن شرایط زنان و دختران مذکور را به خانواده‌های خود برگردانیم.

تأسیس خانه‌های امن برای حمایت از زنان در نقاط مختلف کشور

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور به تشریح فعالیت خانه امن زنان پرداخت و گفت: خانه‌های امن را در سایر استان‌ها و با هدف حمایت از زنان آسیب دیده تاسیس کرده‌ایم.

عباسی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و نیم مورد تماس با خطوط مشاوره ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته است و بر اساس آمار ۸۳ درصد تماس‌ها توسط زنان و مابقی توسط مردان نیازمند مشاوره برقرار شده است.

وی به تشریح سن و شرایط تماس گیرندگان با خطوط مشاوره‌ای سازمان بهزیستی پرداخت و اضافه کرد: بیشترین تماس‌های برقرار شده از طریق زنان با میانگین سنی ۲۵ تا ۴۵ ساله بوده است و البته در این میان برای سالمندان نیز بنیاد فرزانگان را تاسیس کرده‌ایم و حمایت‌های مورد نیاز سالمندان از این طریق به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار