نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حمایت از معتادان بعد از ترک باید بیشتر شود

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حمایت‌های بعد از ترک اعتیاد برای سالم ماندن بهبود یافتگان در اجتماع بسیار ضروری است و باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: پدیده مواد مخدر گریبان گیر تمام جوامع بشری است و روز به روز شاهد افزایش آمار معتادان در جامعه هستیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از لحاظ فرهنگی پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد را به عنوان یک مساله زشت و قبیح در جامعه معرفی کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: خیلی از خانواده‌ها به دلیل وجود فرد یا افراد معتاد متلاشی می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: حمایت‌های بعد از ترک اعتیاد باید در سطح جامعه افزایش یابد تا شاهد بازگشت مجدد رهایی یافتگان به سمت این پدیده نباشیم.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: بهره گیری از روانشناس و مددکار در روند ترک اعتیاد بسیار مهم است و انگیزه افراد را بیشتر می‌کند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: چهار هزار و ۵۶۰ نفر در سه ماهه امسال آموزش‌های لازم در رابطه با مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.

سعید امیری اظهار داشت: این آموزش‌ها به اعضای خانواده‌های سالم و در معرض خطر مصرف مواد مخدر استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت برنامه 'آموزش مهارت‌های مراقبت از خود' ویژه ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مدارس دوره ابتدایی سیستان و بلوچستان ارائه شد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع محور برای هزار و ۳۰۰ دانش آموز، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای برای ۸۵۰ نفر، مدارس عاری از خطر برای ۶۱۵ نفر و پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از شاخص‌ترین اقدامات فرهنگی این شورا محسوب می‌شود.

امیری تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان‌ها برای ۷۶۵ نفر، آموزش پیشگیری از سوء مصرف در محیط‌های کاری برای ۸۲۰ نفر و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محله‌های شهری و روستایی برای سه هزار و ۶۵۲ نفر از دیگر برنامه‌های اجرایی امسال در این حوزه بوده است.

وی اظهار داشت: ۳۱۵ مرکز درمان مصرف کنندگان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط بهزیستی و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال است که ۴۲ هزار نفر در این مراکز درمان‌های لازم را دریافت کردند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ادامه داد: همچنین ۲ مرکز درمان اجباری دولتی ترک اعتیاد در زاهدان، یک مرکز در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد که سال گذشته هزار و ۲۲۶ نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند.

امیری گفت: بر اساس شیوع شناسی انجام شده ۵، ۷۱ درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان معادل نزدیک به ۱۵۷ هزار نفر معتاد هستند.

انتهای پیام/ع

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار