ربات‌های راننده جانشین قهرمانان فرمول یک می‌شوند + تصاویر

افزون بر خودرو‌های سواری و مسافربری، دانشمندان خودرو‌های رباتیک مخصوص شرکت در مسابقه‌های اتومبیل رانی حرفه‌ای طراحی کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی نسل جدیدی از خودروی خود ران رباتیک مسابقه‌های اتومبیل سازی را ساخته و درجشنواره (Goodwood Festival of Speed) به نمایش درآورده اند و قصد دارند از این خودرو درکنار رانندگان انسانی استفاده کنند.
 
این خودرو (Roborace car) دارای ۴ موتور الکتریکی ۱۳۵ کیلوواتی است و از راننده‌ای درقالب هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.


خودروی رباتیک قادر به رانندگی و بالا رفتن از تپه‌ها و نیز عبور از مناطق جنگلی و پرپیچ و خم است.

خودرو پیش‌تر دربخشی از مسابقه‌های فرمول E مورد آزمایش قرار گرفته است.

مسیر مسابقه جدید سرشار از تپه و مسیر‌های پرپیچ و خم است که نیاز به محاسبه‌های دقیق بخش نرم افزاری شرکت سازنده ربات راننده خودروی مسابقه دارد.


در خودروی رباتیک مسابقه انواع حسگر‌های پیشرفته از جمله LiDAR، سیستم موقعیت یابی GPS و سیستم اولتراسونیک  نصب شده بر روی دوربین‌ها برای ثبت دقیق موقعیت‌ها وجود دارند.

ماشین Roborace حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و از یک هسته رایانه‌ای پیشرفته به نام (NVIDIA DRIVE PX ۲) برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند.


بیشینه سرعت این وسیله حدود ۳۲۰ کیلومتر درساعت تخمین زده شده، در خودروی Roborace اتاقکی برای راننده درنظر گرفته نشده است.
طول خودرو حدود ۴ و هشت دهم متر و عرض آن ۶ و ۵ دهم متر است.


در مسابقه پیش رو خودروی (Roborace) بدون راننده با خودروی (DevBot) که می‌تواند به وسیله راننده انسانی یا هوش مصنوعی هدایت شود به رقابت می‌پردازد.


کارشناسان امیدوار هستند با انجام مسابقه بتوانند اطلاعات خود در زمینه ساخت خودرو‌های فاقد راننده را افزایش دهند؛ صنعت خودرو‌های بدون راننده درسال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و بسیاری از خودرو سازان سیاست آتی سازمان خود را بر روی ساخت نسل جدیدی از این خودرو‌ها اعلام کرده اند.

منبع:Daliymail

انتهای پیام/

ربات‌های راننده نسل جدید قهرمانان مسابقه‌های اتومبیل رانی فرمول یک+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار