ریک پری روز پنجشنبه در یک نشست خبری مدعی شد اطمینان دارد عربستان می‌تواند با افزایش تولیدات خود، کاهش تولید نفت ایران را جبران کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، روز پنجشنبه مدعی شد اطمینان دارد عربستان سعودی و روسیه می‌توانند برای تثبیت بازار نفت و جبران کاهش تولیدات نفتی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، تولیدات خود را افزایش دهند.

پری در یک نشست خبری در کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن با اذعان به اینکه تحریم نفت ایران باعث افزایش بهای آن خواهد شد، گفت: «ما این مسئله را فرصتی برای کشورهای عضو اوپک می‌دانیم تا بتوانند این جای خالی را پر کنند.»

وی در ادامه اداعاهای خود افزود: «من اطمینان دارم عربستان سعودی می‌تواند تولیدات خود را به 11 میلیون بشکه در روز و بیشتر از آن افزایش دهد و روسیه نیز توانایی افزایش تولیدات نفتی خود را دارد. به این ترتیب، بازار نفت خام جهانی می‌تواند ثبات خود را تا حدی حفظ کند.»

وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده بود از متحدان خود درخواست کرده است به عنوان بخشی از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، چندی پیش اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده را بار دیگر علیه ایران اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

ادعاهای وزیر انرژی آمریکا درباره ثبات بازار نفت پس از بازگشت تحریم‌های ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سقوط سقوط سقوط !
نابود بشید الهی ای ترامپ والسعود
آخرین اخبار