معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه های پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ابزاری برای خدمت بهتر به مردم هستند

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست ‪هم اندیشی استقرار نظام ارجاع الکترونیک‬ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن حمایت از اجرای برنامه نظام ارجاع در استان گلستان گفت: برنامه های پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ابزاری برای خدمت بهتر به مردم هستند، پس می بایست از تمام این ابزارها به نحو صحیح استفاده کرد.

رئیسی اجرای پرونده الکترونیک سلامت را از اولویت های کاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: ما باید سیستم هدایت بیمار را به شکل صحیح انجام دهیم و درراستای اجرای فرایندها به شکل درست گام برداریم.

پزشک خانواده و نظام ارجاع ابزاری برای خدمت بهتر به مردم

ارجای برنامه نظام ارجاع در گلستان با وجود شرایط سخت کاری

همچنین، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفت: استاندارد خدمات تعریف شده می بایست درهمه سطوح به شکل صحیح انجام شود و از انجام خدمات غیر ضروری پیشگیری گردد.

جان بابایی تاکید کرد: اختصاص امکانات و منابع برای دانشگاه ها براساس برنامه محوری خواهد بود.

وی در بخشی از سخنان خود از دانشگاه علوم پزشکی گلستان تقدیر کرد و گفت : این دانشگاه درشرایط سخت موفق شد نظام ارجاع را اجرایی کند وامیدواریم دانشگاه های قطب یک در این زمینه گام های موثرتری بردارند.

کمک وزارت ارتباطات به وزارت بهداشت در نظام الکترونیک

در ادامه، جهانگرد معاون وزیر ارتباطات گفت: اقدامات بسیار خوبی درحوزه سلامت و وزارت بهداشت انجام شده است.

وی افزود : سعی خواهیم کرد با استانداردهایی که در اختیار داریم به حوزه سلامت کمک کنیم.

همچنین در ادامه این نشست، فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گزارشی از فرایند اجرایی نظام ارجاع در گلستان ارائه کرد و از سایر دانشگاه های قطب یک، خواست در این زمینه راهنمایی های لازم را درجهت اجرای بهتر این برنامه ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.