سلطانی‌فر:

همه فکر می‌کردند زنگ تفریح اسپانیا و پرتغال می‌شویم/ تاریخی‌ترین نتیجه جام جهانی را کسب کردیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی با حمایت مردم، تدارکات خوب مسئولان و عزم و اراده و همت و تلاش ویژه بازیکنان و کادر فنی از حیثیت فوتبال کشور دفاع کرد.

سلطانی فر:تاریخی‌ترین نتیجه جام جهانی را کسب کردیم/ همه فکر می‌کردند زنگ تفریح اسپانیا و پرتغال می‌شویمبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در گفتگو با رادیو ضمن تبریک  موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی روسیه را به مردم ایران افزود: در این دوره ما در گروه بسیار دشواری متشکل از قهرمانان قاره‌های مختلف و تورنمنت‌های مختلف قرار داشتیم.

 

تاریخی‌ترین نتیجه جام جهانی را کسب کردیم

او با اشاره به اسپانیا که دارای یکی از بزرگترین لیگ‌های جهان است خاطرنشان ساخت این کشور ٨ سال پیش قهرمان جهان شده بود. پرتغال دوسال پیش قهرمان اروپا و مراکش نیز امسال قهرمان آفریقا شد. زمانی که این قرعه دشوار نصیب ما شد بسیاری بر این باور بودند که حضور ما در جام جهانی روسیه به منزله زنگ تفریحی برای تیم‌های بزرگ جهان خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران با حمایت مردم، عزم و اراده‌ای ویژه را به کار بستند و تلاش کردند تا از حیثیت فوتبال کشور دفاع کنند، گفت: با عنایت خدا مسئولان ورزش کشور و فدراسیون فوتبال با همراهی مردم، حمایت‌ها و هماهنگی‌های لازم و تدارکات مورد نیاز را فراهم کردند تا ما بتوانیم تاریخی‌ترین نتایج فوتبال کشور در ٥ دوره حضور در جام جهانی را کسب کنیم و موجب عزت و افتخار برای همه ایرانیان شویم.

وزیر ورزش و جوانان افرود: ملی پوشان کشورمان در جام جهانی فوتبال کاری کردند که همه دنیا در مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود بیاورند و برای جوانان ایرانی ارزش ویژه‌ای قائل شوند.

او با بیان اینکه ما در چهار دوره قبلی حضور خود در جام جهانی مجموعا در ١٢ مسابقه شرکت کردیم که ٨ مسابقه را با باخت واگذار کرده، ٣مسابقه را مساوی کردیم و تنها یک بار پیروزی را در جام ٩٨ در مقابله با تیم آمریکا تجربه کرده بودیم گفت: این دوره نیز در رنکینگ فیفا ، پرتغال چهارم، اسپانیا هشتم و ایران سی و هفتم بودیم و از لحاظ ارزش قیمتی نیز بازیکنان پرتغال و اسپانیا ١٥ تا ٢٥ برابر بازیکنان ما ارزش قیمتی داشتند. در این شرایط نابرابر ما با عزم و اراده خاص و وحدت و هماهنگی و تلاش ویژه توانستیم تدارک خوبی را فراهم آوریم و با تلاش کادر مربیگری و همت و از خود گذشتگی تک تک بازیکنانمان، نتایجی تاریخی به دست آمد.

وی کارنامه حضور ایران در جام جهانی روسیه را درخشان و پر افتخار دانست و با بیان اینکه امروز در رده بندی جدید اعلام شده از تیم‌های مختلف حاضر در جام جهانی، در میان ٣٢ تیم، کشور ما رتبه ١٨ را کسب کرد. ١٦ تیم به مرحله بعدی صعود کردند و ما تنها دو پله با صعود فاصله داشتیم.

وی ادامه داد: ما چهار امتیاز کسب کردیم در حالی که امروز آرژانتین و ژاپن ٤ امتیازی به مرحله بعدی صعود کردند و تیم‌های بزرگی نظیر آلمان حذف شدند. پس مجدد این افتخار آفرینی را به ملت ایران و جامعه ورزش و اعضای تیم ملی فوتبال و اصحاب رسانه‌های ورزشی تبریک می‌گویم.

وی در خصوص بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ گفت: یکی از مهمترین رویداد‌های ورزشی که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال در آن حاضر می‌شویم، بازی‌های آسیایی است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. کشور‌هایی که در این بازی‌ها مشارکت می‌کنند از نظر سطح ورزشی متفاوت هستند.

دکتر سلطانی فر افزود: ما ستاد عالی برنامه ریزی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ٢٠٢٠ بیش را از یک سال قبل تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه ستاد عالی بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ متشکل از اعضای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها هر هفته برگزار می‌شود افزود: این ستاد با دقت ویژه‌ای عملکرد تک تک فدراسیون‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. نتایجی که در گذشته کسب کرده اند، عملکرد آن‌ها در بازی‌های آسیایی پیشین، آمادگی آن‌ها برای حضور در این دوره از جمله مواردی است که در بررسی‌های ما مورد ارزیابی قرار گرفت تا بتوانیم مجموعه بزرگی از ورزشکاران و مربیان مختلف در رشته‌های مختلف را برگزینیم تا شرکت موثر و آبرومندی در این بازی‌ها داشته باشیم.

دکتر مسعود سلطانی فر اعلام کرد: لازم است مردم بدانند، در بازی‌های آسیایی همواره سه کشور ژاپن، چین و کره جنوبی سه رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند و برای رتبه‌های چهارم تا ششم، میان سایر قدرت‌های آسیایی از جمله ایران، قزاقستان، ازبکستان، تایلند و هند رقابتی سنگین شکل می‌گیرد.

وی افزود: در این دوره که اندونزی میزبان بازی هاست، با افزودن ورزش‌هایی که در آن موفق‌تر است به مجموع بازی‌ها، به جمع رقبای ما اضافه شده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این بار رقابت بر سر مقام چهارم و پنجمی در میان تعداد بیشتری از کشور‌ها شکل می‌گیرد و با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که نتیجه‌ای بهتر از دوره گذشته را بدست بیاوریم تصریح کرد: ما با وحدت و هماهنگی و همدلی و با به صحنه کشاندن قهرمانان و ورزشکاران کشورمان همانگونه که در جام جهانی روسیه از حیثیت فوتبال کشور دفاع کردیم، از موقعیت ورزش کشورمان در آسیا دفاع می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با یاد آوری پیام مقام معظم رهبری به مناسبت موفقیت‌های تیم ملی گفت: حضور مقتدرانه اعضای تیم ملی فوتبال به قدری موثر و تلاش آن‌ها چشمگیر بود که برای نخستین بار مقام معظم رهبری حتی در باخت تیم ملی نیز پیام تشکر صادر و از تلاش فرزندان خود قدر دانی کردند.

دکتر سلطانی فر در پایان گفت: همانطور که در سه مسابقه قبلی تیم ملی، مردم از تلاش و کوشش بازیکنان شاد شدند امیدواریم از این روز‌های خوش باز هم در آینده داشته باشیم و پرچم کشورمان بار‌ها به اهتزاز درآید.

بیشتر بخوانید:

پیام وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پیام‌های دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب

انتهای پیام/

اظهارات سلطانی فر درباره تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۷
بازهم خدا پدر مادر قبلیها را بیامرزد که کی روش را آوردند و در فوتبال و کشتی و والیبال ورزشکارانی را تربیت کردند تا الان شما میوه آن را بچینید ولی شما الان چکار کردید کل ورزش در رده های پایین و ورزش عمومی تعطیل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۷
این جام نشان داد که این دو تیم نیز حرفی برای گفتن ندارند ( منظور تیم خوبی نبودند ) پس لطفا اینقدر منم منم نزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۰ تير ۱۳۹۷
بازی خوبی نداشتیم باید خیلی بهتر از این بازی میکردیم
Germany
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
اخه فوتبال دردی دوانمی کنه بودونبودش برای مافرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۷
تاریخی‌ترین-نتیجه-جام-جهانی فوتبال برای ایران به دست آمد.
حذف در مرحله مقدماتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
اره اصلا ما کی روش رو آوردیم که زنگ تفریح نشیم و قصد ما اصلا صعود به یک هشتم جام جهانی و قخرمانی آسیا نبود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۷
تاریخی ترین نتیجه جام جهانی از سر کارلوس کی روش مربی برجسته خارجی اگه به مربیهای ایرانی بود که تو کشمکشهاشون سرگردون بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۷
فوتبال ورزش نیست فوتبال فقط یک بازی با کلی حواشی و پشت پرده ها و یک تجارت بزرگ برای اقلیت و سرگرم کردن اکثریت است تا استکبار بتواند با آرامش سلطه ی خود را انجام دهد دقت کنید، در هر جام جهانی اسرائیل به غزه حمله میکند و آمریکا بزرگترین طرحهای سلطه گرایانه اش را انجام میدهد، یمنی ها همزمان با جام جهانی هدف بمبارانهای شدید هستند و از جام قبل تا کنون ادامه دارد
همزمان با بازیهای جام جهانی طرح های اقتصادی آمریکا علیه اروپا نیز اعمال میشود، یمن بمباران شدید یشود،.حشد الشعبی عراق توسط امریکا بمباران میند، به مرزهای ما حمله میشود و در نهایت بسیاری از مردم منطقه کشته میشوند و تمام اذهان به نتایج فوتبال دوخته شده است متاسفانه سلبریتیهای داخلی هم فقط از فوتبال و فوتبالیست تمجید و انتقاد میکنند و همچنان شهدا و مدافعان امنیت غریبانه و مظلومانه فراموش میشوند و الگوهای جوانان و فرزندان ما نیز نه مدافعان و شهیدان میشوند که یک بازیگر فوتبال میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
به چی دلمون را خوش کردیم .بلایی بر سرمون اوردند که به کمترینها قانعیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
خیلی حالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
تدارکات خوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم
آخرین اخبار