دبیر ستاد اقامه نماز قزوین گفت: طرح پله های آسمانی در مدارس و مساجد استان تا پایان سالجاری برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید قریش موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:‌طرح پله های آسمانی پیش از این در مدارس اجرا می شد ولی در حال حاضر در مساجد نیز اجرا می شود.

وی در این باره تصریح کرد:‌طرح پله های آسمانی طرح آموزشی و مکاتبه ای با محوریت احکام و مسائل نماز است که در سطح مدارس و مساجد اجرا می شود.

موسوی با اشاره به استمرار این طرح در طول سال گفت: اوراق مسابقه بین خانمها و آقایان توزیع می شود و پس از دریافت پاسخهای صحیح هدایایی به منتخبین ارائه می شود.

*حدود 80 مسجد در این استان فعالند

دبیر ستاد اقامه نماز قزوین گفت: در حال حاضر حدود 80 مسجد فعال در این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 120 مسجد در این استان وجود دارند که به طور میانگین 80 مسجد فعالند و شناسایی شده اند ولی متاسفانه بقیه مساجد از دارا بودن شرایط فعال بودن یک مسجد چون بهره مندی از ائمه جماعات،‌کتابخانه و کتابدار بی بهره هستند.

*برگزاری دوره آموزشی نماز ویژه خادمان مساجد

موسوی گفت: دوره آموزشی نماز ویژه خادمان مساجد در سالجاری برگزار می شود.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بایستی تمام اقشار جامعه از آموزشهای لازم برخوردار شوند.

موسوی ادامه داد: خادمین مساجد به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در کنار ائمه جماعات می توانند در توجه به موضوع نماز در جامعه مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی خادمین مساجد گفت: پس از اقامه نماز جماعت توسط روحانی در مساجد وظیفه باز و بسته نمودن درهای مساجد در زمانهای خاص بر عهده خادم مسجد است که در صورت دارا بودن اخلاق حسنه نماز خوانی مساجد بیش از پیش رونق می یابد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار