آغاز برداشت سپستان در ایرانشهر

برداشت سپستان، میوه‌ای با خاصیت درمانی در شهرستان ایرانشهر آغاز شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی شریعتمداری کارشناس جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:فصل گل دهی  درخت سپستان  اوایل بهار است و برداشت میوه آن در اوایل خرداد آغاز می‌شود و تا پایان تیر ادامه دارد.

وی افزود: سپستان درختی همیشه سبز با شاخه‌های گسترده است که ارتفاع آن به سه الی پنج متر می‌رسد و در نواحی سواحلی خلیج فارس و سیستان و بلوچستان بویژه در ایرانشهر می‌روید و میوه آن به بزرگی میوه گیلاس است.

وی با بیان اینکه سپستان گیاهی غیر بومی و از تیره گل گاوزبان است که به صورت خود رو در ایرانشهر می‌روید، ادامه داد: مردم منطقه از میوه نارس سپستان که سبز رنگ است برای درست کردن انواع ترشی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درخت سپستان در اکثر خیابانها، پارک‌ها و منازل شهروندان ایرانشهری خود نمایی می‌کند، گفت: میوه سپستان علاوه بر مصرف خوراکی برای درمان بیماری‌های استخوانی، آسم و کمر درد مفید است.

ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز یکی از مناطق رشد گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان است و تاکنون بیش از ۷۵ گونه گیاه با خاصیت دارویی در این شهرستان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ع

کشت سپستان در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار