انجام پیوند کلیه بیماران کلیوی در مناطق زلزله زده

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت : 150 بیمار دیالیزی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه،وجود دارد که تمام این بیماران تا پایان سال در صورت داشتن شرایط پزشکی و تخصصی پیوند، پیوند کلیه می شوند.

انجام پیوند کلیه بیماران کلیوی در مناطق زلزله زدهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه داریوش آرمان مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: متاسفانه امروز طی بازدیدی که از مناطق زلزله داشتم و از نزدیک وضعیت مردم و بیماران دیالیزی منطقه را مشاهده کردم متوجه شدم که از حرف تا عمل مسئولین بسیار فاصله است.

وی گفت: انتظار من این بود اتفاقات بسیار بزرگی در این مناطق افتاده باشد، اما متاسفانه مردم در این مناطق در بدترین وضعیت ممکن زندگی می کنند.

آرمان به دمای بالای هوا در این مناطق اشاره کرد و افزود: در این شرایط که حتی نمی توان چند دقیقه ای بدون وسیله خنک کننده تحمل کرد، مردم در کانکس‌ها و بدون وسیله خنک کننده زندگی می‌کنند.

آرمان به وضعیت اسفناک بیماران دیالیزی این مناطق اشاره کرد و افزود: در شرایط این منطقه که حتی هوا هم برای نفس کشیدن مساعد نیست، بیماران صعب العلاج و به ویژه بیماران دیالیزی با وضعیت به مراتب اسفناک تری مواجه هستند، چرا که در شرایط بی خانمانی و زندگی در کانکس آن هم در این گرمای هوا باید درد و رنج بیماری را هم تحمل کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی به وضعیت نامناسب بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب هم اشاره کرد و افزود: تنها بیمارستان این شهرستان حتی در راهروهای خود کولر و آب سردکن ندارد و مردم در ازدحام راهروهای آن نمی توانند نفس بکشند.

وی افزود: وضیت بخش دیالیز شهرستان نیز مساعد نیست و با کمبودهای بسیار مواجه هست و این در حالی است که علاوه بر بیماران دیالیزی سرپل ذهاب، بیماران دیگر از سایر شهرستان های اطراف نیز برای دیالیز به این شهرستان می آیند.

آرمان با اشاره به وضعیت بی خانمانی مردمان این مناطق گفت: متاسفانه بعد از گذشت هشت تا 9 ماه بعد از زلزله، حتی یک بیمار دیالیزی در این مناطق نداریم که سقفی برای زندگی داشته باشد و همه در کانکس زندگی می کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی به کمبود پزشک و متخصص در این مناطق اشاره کرد وافزود: از همه پزشکان خیر و نیکوکار می خواهیم که همچون گذشته به یاری مردم زلزله زده این استان بشتابند.

آرمان در ادامه از راه اندازی دفاتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در تمام شهرستان های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به تازگی به عنوان مدیرعامل انجمن به خدمت مشغول شده ام و از همان آغاز کار اولویت را رسیدگی به بیماران دیالیزی و پیوندی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گذاشته ایم.

وی با اشاره به وجود 150 بیمار دیالیزی در این مناطق گفت: اولویت ما انجام پیوند برای تمام بیماران دیالیزی این مناطق است.

آرمان خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط پیوند برای بیماران این مناطق به لحاظ تخصصی و پزشکی فراهم باشد، امیدواریم و تلاش ما این است که ظرف چند ماه آینده و نهایتا تا پایان سال تمام این بیماران پیوند کلیه شوند.

وی افزود: همچنین طی ماه‌های آینده حاذق‌ترین و بزرگترین جراحان پیوند کلیه را به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه می آوریم.

آرمان از جبران کمبودهای بخش دیالیز مناطق زلزله زده به عنوان اولویت بعدی در مناطق زلزله زده نام برد و افزود: تلاش داریم تا امکاناتی همچون دستگاه همودیالیز، هشت تخت دیالیز و یخچال و سایر اقلام و تجهیزات دیگر را برای بخش دیالیز شهرستان سرپل ذهاب فراهم کنیم.

 

 

انتهی پیام/د

 

 

حرف تا عمل مسئولین بسیار فاصله است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار