چرا اسامی شرکت های تجهیزات پزشکی در لیست ارز بگیران بانک مرکزی نیست؟

مشاور اجرایی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص اینکه چرا در لیست منتشر شده بانک مرکزی اسامی شرکت‌های تجهیزات پزشکی وجود ندارد، توضیحاتی داد.

پرهیزگار مشاور اجرایی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص لیست شرکت‌های ارز بگیر تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در تجهیزات پزشکی ۲ لیست ارزی منتشر خواهد شد که یکی لیست بدهی ارزی شرکت‌های تجهیزات پزشکی مربوط به سال گذشته و دیگری لیست ارزی شرکت‌هایی است که در سال ۹۷ ثبت سفارش کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های تجهیزات پزشکی از سال گذشته بدهی ارزی دارند  زیرا خرید تجهیزات پزشکی به صورت اعتباری انجام و  به آن ثبت سفارش بدون انتقال ارز اطلاق می‌شود.

مشاور اجرایی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: بانک مرکزی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی که سال قبل خرید اعتباری انجام داده‌اند ارز تخصیص و با مکاتباتی که وزارت بهداشت انجام داده بخشنامه تخصیص ارز را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده و اداره کل تجهیزات پزشکی این بخشنامه را به شرکت‌ها اعلام کرده است که به دنبال آن دیروز روال کاری دریافت ارز در طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های تجهیزات پزشکی  اعلام شد.

پرهیزگار بیان کرد: لیست شرکت‌های تجهیزات پزشکی ارز بگیر که در سال جدید ثبت سفارش می‌کنند پس از آنکه ثبت سفارش‌ها در سامانه نیما انجام و ارز نهایی تخصیص داده و کالاها از گمرک ترخیص شود از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

لیست شرکت های تجهیزات پزشکی ارز بگیر چه زمانی منتشر می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۰۱:۴۰ ۱۱ تير ۱۳۹۷
بطور کلی زمانی این لیست معتبر است که پرداختی ارزی دولت با این لیست در بیاد و همخوان شود
مگر کسانیکه ارز سفر یا ...گرفته اند نامشان ثبت نشده و یقینآ ریز همه پرداختها موجود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۰ تير ۱۳۹۷
شرکتهای داروسازی متعلق به اقا زاده ها است
Romania
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ تير ۱۳۹۷
حالا اومدیم و یه کالای دیگه خریدند و تو گمرک ثبت نشد
اون موقع اسامیشون اعلام نمیشه؟؟؟
آخرین اخبار