ملکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قیمت هر شقه گوشت گوسفندی به 51 هزار تومان رسید/ خروج دام زنده از مرزهای کشور

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش یک‌هزار تومانی نرخ گوشت ناشی از صادرات رسمی و غیررسمی دام زنده از مرزهای کشور خبر داد.

قیمت هر شقه گوشت گوسفندی به 51 هزار تومان رسید/ خروج دام زنده از مرزهای کشورعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه با نرخ 46 تا 47 هزار تومان به مغازه‌دار و 50 تا 51 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی خروج غیرمجاز دام از مرزهای کشور را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: دام زنده از مناطق غرب و جنوب به تعداد بالا در حال خروج از مرزهای کشور است که با توجه به نزدیکی عید قربان و نوسان نرخ ارز هشدارهای لازم به مسئولان وزارت جهاد و استانداری داده شده است. 

ملکی با بیان اینکه دام زنده از استان کرمانشاه به طور کامل در حال خروج از مرزهای کشور است، گفت: هم اکنون دامی از این استان به تهران عرضه نمی‌شود به گونه ای که میادین با کمبود عرضه دام زنده روبه‌رو هستند و در صورت افزایش تقاضا، قیمت دام زنده و به تبع آن گوشت به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلو دام زنده را 21 تا 22 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه در آستانه عید قربان قرار داریم، اگر تمهیدات جدی برای جلوگیری از صادرات دام اندیشیده نشود، مطمئنا قیمت دام در روزهای آتی دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، صادرات رسمی دام و داشتن مجوز در دست برخی افراد در کنار پدیده قاچاق دام از مرزهای کشور عامل اصلی آشفتگی مجدد بازار گوشت گوسفندی به شمار می رود.

ملکی در پایان سخنان خود با بیان اینکه رکود سنگینی بر بازار حاکم است، تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، بازار گوشتگوسفندی همانند سایر صنوف در رکود به سر می‌برد که گرمای هوا و کاهش مصرف پروتئین در این فصل رکود این بازار را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

رکود سنگینی بر بازار گوشت گوسفندی حاکم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
وقتی میگید رکود یعنی کسی گوشت نمیخره وقتی نمیخرن برای چی باید قیمتش بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
وقتی میگید رکود یعنی کسی گوشت نمیخره وقتی نمیخرن برای چی باید قیمتش بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
ما گوشت نمیخریم مجبور نیستیم که
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۵:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۷
گوشت از قبل گرون بود برای ما عادی شده .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۸ ۱۰ تير ۱۳۹۷
ما درامدی نداریم که گوشت بخریم سرفره خانواده ببریم
آخرین اخبار