ارزش افزوده بخش صنعت و معدن سیستان و بلوچستان حدود ۹ هزار میلیارد ریال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن آخرین وضعیت بخش صنعت و معدن استان را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به مناسبت فرا رسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن در خصوص آخرین وضعیت بخش صنعت و معدن استان، اظهار کرد: در بخش معادن استان تعداد ۲۷۷ معدن فعال و ۱۵ معدن در حال تجهیز و آماده سازی می‌باشند و در حال حاضر تعداد ۳۴۹ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال جهت اشتغال شش هزار نفر صادر گردیده است.

نادر میرشکار افزود: در بخش صنعت استان هم اکنون یک هزار و ۱۲۸ پروانه بهره برداری واحد صنعتی که عمدتا کوچک و کارگاهی هستند با ایجاد اشتغال مستقیم بالغ بر ۲۴ هزار نفر وجود دارد.

میرشکار در خصوص معادن استان افزود: می‌توان معادن استان را براساس ماده معدنی تقسیم بندی کرد که ۶۲ درصد از معادن از نوع مصالح ساختمانی (شن و ماسه، خاک رس، آهک و مارن، لوماشل، شیل و ماسه سنگ، انواع سنگ لاشه، پوزولان) ۱۱ درصد معادن از نوع سنگ‌های تزئینی و نما (گرانیت، مرمر، تراورتن، سنگ چینی، مرمریت، تراکیت) ۹ درصد معادن از نوع غیرفلزی (منیزیت، سیلیس، گل سفید، تالک، خاک صنعتی، زئولیت، کلسیت، گارنت) و ۱۸ درصد معادن از نوع فلزی (آنتیموان، کرومیت، منگنز، مس، آهن، تیتانیوم، طلا) می‌باشند.

وی افزود: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و ۹۲ میلیون تن می‌باشد (۶۸۳ میلیون تن دارای پروانه بهره برداری و ۴۰۹ میلیون تن شناسایی شده جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش معدن) که از این میزان بالغ بر ۱۱۹۶ تن مربوط ذخایر کشف شده در سال ۹۶ که معادل ۰.۹ درصد از ذخایر کل مواد معدنی کشف شده می‌باشد.

میرشکار تصریح کرد: از میزان ۱۱۹۷ میلیون تن ذخیره مقدار ۴۶۶ هزار تن فلزی، مقدار ۱۳۷ هزار تن غیرفلزی، مقدار ۳۰۰ هزار تن سنگ‌های تزئینی و نما و مقدار ۲۹۵ هزار تن مصالح ساختمانی می‌باشد؛ که از میزان ذخیره کشف شده در سال ۹۶، مواد معدنی فلزی ۳۹ درصد، مواد معدنی غیرفلزی ۱۱.۵ درصد، مواد معدنی سنگ‌های تزئینی و نما ۲۵ درصد و مواد معدنی مصالح ساختمانی ۲۴.۵ درصد را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/گ

ارزش افزوده بخش صنعت و معدن سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار