حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد مطرح کرد؛

بار بازسازی و نوسازی ۴۰ درصد مدارس بر عهده خیرین است/ اتاق فکری از صاحبان اندیشه در آموزش و پرورش ایجاد شود

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر نقش خیرین بر رشد نظام آموزشی گفت: بار نوسازی و بازسازی ۴۰ درصد مداری بر عهده این گروه است.

به گزارش خبرنگار آحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم اختتامیه خیرین مدرسه ساز که عصر امروز در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، اظهار مرد: خرد در سایه علم پرورده می شود و دانس بستر رشد عقلانی جامعه فراهم می کند و عقل پرورده شده با علم موحد می شود.

وی ادامه داد: امروز بار بازسازی و نوسازی ۴۰ درصد مداری بر شانه های خیرین است و بیش‌از ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت می کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در کل کشور امروز حداکثر ۱۰ درصد مدار س کشور دوشیفته هستند در حالی که پیش از این در دهه ۶۰ و ۷۰ اغلب مدارس دوشیفته بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: در کنار مدرسه سازی بخشی از منابع را برای رشد اندیشه رشد کیفی نظام آموزشی در نظر گرفته شود.

تشکیل اتاق فکری برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی

وی خطاب به خیرین بیان کرد: اتاق فکری برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی ایجاد کنید و از افرادی عالم و صاحب اندیشه برای این منظور بهره ببرید؛ افرادی که صاحبان فکر در آموزش و پرورش هستند و می‌توانند مشکلات آموزش و پرورش را در عرصه های مختلف بررسی و برطرف کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید در مدارسی که ساخته می‌شوند بالاترین سطح آموزشی و پرورشی را داشته باشیم و راه را برای این مهم هموار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ارتقای بهره وری در کشور راه نجات دانست و گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش که می تواند با بهره وری بیشتر راه این نهاد را هموارتر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار