جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛

برزیل -مکزیک، رقابتی کلاسیک برای بقا / بلژیک - ژاپن، تلاش آخرین آسیایی برای تاریخ سازی

روز سوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری ۲ بازی پیگیری می شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سومین روز از رقابت های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز (دوشنبه) با برگزاری ۲ بازی بین برزیل- مکزیک و بلژیک - ژاپن برگزار پیگیری می شود.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

برزیل- مکزیک

تیم ملی برزیل که با صدرنشینی در گروه E و بالاتر از تیم های سوئیس، صربستان و کاستاریکا به مرحله یک هشتم نهایی آمده است، خوب می داند در صورت دست کم گرفتن آزتک ها در این مرحله به سرنوشت سایر تیم های مدعی مانند آلمان، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال دچار می شود و خیلی زود باید با جام بیست و یکم خداحافظی کند.

فرار برزیل به سوی قهرمانی در تقابل با رقیب قدیمی/ آبروی آسیا برابر مقتدرترین تیم جام

نکته امیدوار کننده برای هواداران سلسائو این است که نمایش این تیم در طول رقابت ها بازی به بازی بهتر شده است و به همین دلیل انتظار می رود شاگردان تیته با ادامه این روند صعودی، مقابل مکزیک غافلگیر نشوند و به جمع هشت تیم برتر جام برسند. از طرفی مکزیک که با بهره گیری از شکست آلمان برابر کره جنوبی با وجود شکست سنگین سه بر صفر از سوئد در آخرین دور مرحله گروهی موفق شد به عنوان تیم دوم گروه E به مرحله یک هشتم نهایی بیاید، امید دارد پس از ۳۲ سال بتواند از این مرحله جان سالم ببرد.

شاگردان خوان کارلوس اوسوریو در بازی با سوئد نشان دادند در فاز تدافعی با مشکلات زیادی مواجه هستند و همین امر می تواند در رویارویی با ستارگانی مانند نیمار، کوتینیو، گابریل ژسوس، پائولینهو به مشکل بخورند.

طلایی پوشان و آزتک ها اکنون به ترتیب در رتبه دوم و پانزدهم رنکینگ فیفا قرار دارند.

برزیل در این بازی نمی تواند از دنیلو، مارسلو و داگلاس کاستا به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند.

فرار برزیل به سوی قهرمانی در تقابل با رقیب قدیمی/ آبروی آسیا برابر مقتدرترین تیم جام

آمار بازی

برزیل و مکزیک تاکنون ۴۰ بار به مصاف هم رفته اند که ۲۳ برد سهم سلسائو، ۷ مساوی و ۱۰ برد سهم آزتک ها بوده است.

این ۲ تیم در جام جهانی هم پنج بار با هم رو به رو شده اند که مکزیک حتی یک بار هم به پیروزی و گل در این بازی ها نرسیده است. ۳ برد، یک مساوی و ۱۱ گل خورده حاصل عملکرد سبزپوشان آمریکای شمالی مقابل برزیل در جام جهانی است.

تنها بازی بین تیم های برزیل- سوئد(۷ بار) آرژانتین- آلمان(۷ بار) و آلمان- یوگسلاوی(۶بار) بیش از دیدار برزیل و مکزیک در جام جهانی تکرار شده است.

برزیل پس از حذف در یک هشتم نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ در هشت دوره بعدی همواره به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

برزیل در ۱۴ بازی آخر خود شکست نخورده است و آخرین باخت این تیم به ژوئن ۲۰۱۷ مقابل آرژانتین بازمی گردد که با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند.

آزتک ها هیچگاه در خارج از مکزیک به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود نکرده اند.

مکزیکی ها بین تمام تیم های تاریخ جام جهانی آمار عجیبی دارند. این تیم ۵۶ بازی خود در این رقابت ها را بدون کسب پیروزی به اتمام رسانده است که این امر نوعی رکورد محسوب می شود.

فیلیپ کوتینهو نخستین گل ملی اش را در جریان برتری ۲ بر صفر مقابل مکزیک در ژوئن ۲۰۱۵ به ثمر رساند.

جیانلوکا روچی با کمک ۲ هموطن ایتالیایی خود یعنی النیتو دی لیبراتوره و مائورو تونولینی قضاوت این بازی که از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کاسموس آره نا سامارا برگزار می شود برعهده دارد. همچنین متئو لاهوز اسپانیایی هم داور چهارم است.

بلژیک- ژاپن

مقتدرترین تیم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بلژیک بود که با کسب ۹ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۷ به عنوان صدرنشین گروه G به مرحله یک هشتم نهایی رسید. در سوی مقابل هم ژاپن به لطف دریافت ۲ کارت زرد کمتر نسبت به سنگال با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه H راهی این مرحله شد.

فرار برزیل به سوی قهرمانی در تقابل با رقیب قدیمی/ آبروی آسیا برابر مقتدرترین تیم جام

شاگردان روبرتو مارتینز از لحاظ سبک و نمایش فوتبالی، تیمی در قواره قهرمان جهان از خود نشان دادند و به همین دلیل قصد دارند با غلبه بر ضعیف ترین تیم این مرحله برای سومین بار در جمع هشت تیم برتر جام جهانی قرار بگیرند. حضور ستارگانی مانند کوین دی بروین، ادن هازارد، روملو لوکاکو و دریس مرتنز در ترکیب شیاطین سرخ اروپا می تواند نوید بخش روزی خوب برای هواداران این تیم مقابل نماینده قاره آسیا باشد که با بهره گیری از تجربه بازیکنانی مانند ماکوتو هاسبه، یوتو ناگاتومو، گوتوکو ساکای، مایا یوشیدا، شینجی کاگاوا و کیسوکه هوندا می خواهد برای نخستین بار طعم صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را بچشد.

آکیرا نیشینو خوب می داند نمایش آبرومندانه سامورایی ها مقابل یکی از مدعیان قهرمانی این دوره جام جهانی هم می تواند دست آورد خوبی برای این تیم باشد اما بلژیک هم برای عبور از این حریف پرقدرت آسیایی کار دشواری پیش رو دارد.

به احتمال فراوان شینجی اوکازاکی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا نمی تواند در این بازی برای ژاپن به میدان برود. ۲ تیم در رنکینگ فیفا ۵۸ پله با هم اختلاف دارند چراکه بلژیک در رده سوم و آبی پوشان قاره کهن در رتبه ۶۱ این رنکینگ جای دارند.

فرار برزیل به سوی قهرمانی در تقابل با رقیب قدیمی/ آبروی آسیا برابر مقتدرترین تیم جام

آمار بازی

با وجود اقتدار فعلی بلژیک نسبت به ژاپن، این تیم در پنج بازی قبلی اش برابر سامورایی ها تنها یک بار آن هم در نوامبر ۲۰۱۷ با تک گل روملو لوکاکو پیروز شد. ۲ تساوی و ۲ باخت حاصل دیگر بازی های شیاطین سرخ مقابل ژاپن است.

تنها بازی جام جهانی این ۲ تیم، در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۲ رقم خورد که آن دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

بلژیک در ۱۱ بازی خود در مراحل حذفی جام جهانی تاکنون کلین شیت نکرده و تنها ۲ برد و یک مساوی به دست آورده است. این تیم همچنین پنج بازی از ۹ بازی اخیرش در مراحل حذفی به وقت اضافی رسیده و یک بار هم در جام جهانی ۱۹۸۶ پنالتی را تجربه کرده است.

شاگردان روبرتو مارتینز در ۲۲ بازی اخیر خود بدون شکست بوده اند(۱۷ برد، ۵ مساوی) آخرین باخت این تیم مقابل اسپانیا در سپتامبر ۲۰۱۶ با نتیجه ۲ بر صفر رقم خورد. در میان تیم های حاضر در جام بیست و یکم تنها اسپانیا با ۲۳ بازی بدون شکست رکورد بهتری از بلژیک دارد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

ژاپن در ۵ بازی آخر خود مقابل تیم های اروپایی در جام جهانی گلی به ثمر نرسانده است. آخرین باری که آنها به نماینده قاره سبز گل زدند به جام جهانی ۲۰۱۰ و پیروزی ۳ بر یک مقابل دانمارک باز می گردد.

سامورایی ها از جام جهانی ۱۹۹۸ که برای نخستین بار تجربه حضور در این رقابت ها را کسب کردند به صورت یک در میان به مرحله یک هشتم نهایی رسیده اند اما تاکنون از این مرحله عبور نکرده اند.

۲ بازی قبلی ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در مجموع یک گل داشته است. آنها در جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل ترکیه یک بر صفر شکست خوردند و در جام جهانی ۲۰۱۰ هم پس از تساوی بدون گل در وقت های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب پاراگوئه شدند.

روملو لوکاکو که در ۲۳ بازی دوران سرمربیگری روبرتو مارتینز در بلژیک ۲۰ گل به ثمر رسانده همراه با کریستیانو رونالدو تنها بازیکنی است که در مرحله گروهی با پای راست، چپ و ضربه سر موفق به گلزنی شد.

از سال ۲۰۱۰ کیسوکه هوندا در کنار ارسال ۳ پاس گل، ۴ گل هم برای ژاپن در جام جهانی به ثمر رسانده است تا در هفت گل از ۱۰ گل این تیم تاثیر مستقیم داشته باشد.او برای ارسال یک پاس گل و به ثمر رساندن یک گل در جام جهانی ۲۰۱۸هم تنها به ۳۸ دقیقه زمان نیاز داشت.

این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه با قضاوت مالانگ دیئزیهو کمک جبرئی کامارا و الهاجی سامبا سنگالی در ورزشگاه روستوف آره نا برگزار می شود. جین کلود از برونئی هم داور چهارم است.

بیشتر بخوانید:

دلیل مصدومیت مارسلو از زبان پزشک تیم ملی برزیل
برزیل 2 - صربستان 0/سرگروهی سلسائو با قدرتنمایی مقابل صربها +فیلم
سرمربی تیم ملی ژاپن از بازیکنانش عذرخواهی کرد
اظهارات سرمربیان برزیل و مکزیک پیش از دیدار در جام جهانی
برنامه و ساعت دیدار‌های روز نوزدهم جام جهانی ۲۰۱۸
انگلیس 0 - بلژیک 1/شکست شیرین سه شیرها، شیاطین را راهی جهنم کرد +فیلم
مکزیک ۰ - سوئد ۳/سوئد با غلبه بر مکزیک راهی مرحله حذفی جام جهانی شد

انتهای پیام/

روزنوزدهم جام جهانی 2018 روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
آفرین ژاپن آفرین . فوتبال آسیارو تیم ژاپن و تیم ملی ایران به دنیا نشان دادند زنده باد ......
آخرین اخبار