نتانیاهو به دنبال انتقال سفارت کشور‌های عضو ویزگراد به قدس اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی مجاب کردن لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان، برای انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به قدس اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه صهیونیستی «آروتز شوا»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نظر دارد کشورهای عضو گروه ویزگراد شامل لهستان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان، را متقاعد کند سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کنند.

گفته می شود لهستان یکی از مخالفان اصلی طرح انتقال سفارتخانه ها به قدس اشغالی بود این در حالی است که نتانیاهو در نظر دارد پس از لغو قانونی علیه افسانه هولوکاست در کشورهای عضو ویزگراد، آنها را برای انتقال سفارتخانه هایشان از تل آویو به قدس اشغالی مجاب کند.

رسانه های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند نتانیاهو ضمن دعوت رسمی از «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان برای سفر به سرزمین های اشغالی در نظر دارد موضوع انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی را مطرح و اجرایی کند.

کشورهای عضو گروه ویزگراد قرار بود تابستان سال جاری نشستی چهارجانبه برگزاری و ضمن بررسی مسائل مختلف، در خصوص انتقال سفارت به قدس اشغالی تبادل نظر کنند. با این حال، تاریخ مشخصی برای این نشست تعیین نشده است.

ماه گذشته نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار با هیئتی از رؤسای پارلمان کشورهای آمریکای لاتین از آنها درخواست کرد تا در مورد انتقال سفارت هایشان از تل آویو به قدس اشغالی تصمیم بگیرند. او در این نشست مدعی شد: «قدس پایتخت اسرائیل است و همیشه خواهد ماند. قدس به مدت 3 هزار سال پایتخت اسرائیل بوده است.»

وی در نهایت ضمن تمجید از اقدام گوآتمالا و پاراگوئه برای انتقال سفارتشان به قدس اشغالی، سایر کشورهای آمریکای لاتین را به پیروی از آنها دعوت کرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. این تصمیم ترامپ جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد و اعتراضات گسترده ای در سراسر جهان در اعتراض به این اقدام برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار